English

تحصیل سه‌ هزار طلبه در مدارس حوزه علمیه خواهران قم

سرپرست حوزه علمیه خواهران قم از تحصیل سه‌ هزار طلبه در مدارس حوزه علمیه خواهران قم خبر داد.

تحصیل سه‌ هزار طلبه در مدارس حوزه علمیه خواهران قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، زهرا عزیزاللهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مدارس علمیه خواهران استان قم شامل ۲۰ باب است که در مقاطع سیکل، دیپلم و مقاطع ۲ و سه طلبه می‌پذیرد.

وی با بیان این‌که تاکنون ۲ هزار و ۷۸۵ طلبه از مدارس علمیه خواهران قم فارغ‌التحصیل شده‌اند،‌ ادامه داد: در چهار مدرسه حوزه علمیه خواهران قم، سطح چهار در رشته‌هایی از جمله فقه و اصول، تفسیر، کلام، تاریخ، ادبیات عرب، مشاوره و تربیت دینی تدریس می‌شود.

وی با اشاره به این‌که درحال حاضر مجموعه حوزه‌های خواهران استان قم شامل شهرهای قم، کاشان، آران و بیدگل هست، بیان کرد: چهار مدرسه از مقطع سیکل،‌ هفت مدرسه مقطع سطح سه و ۱۰ مدرسه مقطع سطح ۲ پذیرش دارند.

عزیزاللهی بیان کرد: ثبت‌نام برای پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از ۱۵ فروردین‌ماه شروع شده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که آزمون مرکز مدیریت خواهران کشور سراسری است، افزود: ظرفیت به تناسب امکانات است و در تمام مقاطع پذیرش صورت می‌گیرد؛ به‌طور متوسط حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر برای مدارس استان قم پذیرش خواهند شد.

وی با بیان این‌که ۲۱ تیرماه آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال پذیرش در تمام مقاطع سیکل و دیپلم و همچنین سطح دو، سه و چهار صورت می‌گیرد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران قم ادامه داد: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و برای اولین بار مدرسه‌ای در مقطع سیکل طلبه خواهر می‌پذیرد.

وی با تاکید بر این‌که حوزه علمیه به دنبال تربیت طلبه مهذب، بابصیرت و کارآمد است، گفت: هر چه گرایش به ثبت‌نام و ورودی حوزه از آمار بالاتری برخوردار باشد، ثمره آن تربیت نیروی کارآمد است.

وی افزود: تبلیغ فرهنگی، کار پژوهشی و آموزشی از مهم‌ترین جهات خروجی حوزه‌های علمیه خواهران است و در این راستا در حال حاضر۵۰۰ مبلغ خواهر در سطح کشور فعالیت می‌کنند و ۵۰۰ نفر نیز تدریس می‌کنند.

عزیزاللهی اضافه کرد: همچنین ۲۰۰ طلبه خواهر جذب مدارس شده‌اند که از این تعداد درصد بالایی مربوط به قم است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورود خواهران به کارهای اجرایی و مدیریتی افزایش یافته و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نیز از این مساله حمایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه