English

استاندار فارس در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

ظرفیت خیرین برای تقویت حوزه بهداشت و درمان به کار گرفته شود

استاندار فارس در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که از ظرفیت خیرین برای تقویت حوزه بهداشت و درمان استفاده شود.

ظرفیت خیرین برای تقویت حوزه بهداشت و درمان به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، عنایت اله رحیمی استاندار فارس در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر لزوم تکریم خیرین تصریح کرد: باید از ظرفیت خیرین تامین سلامت در جهت تقویت حوزه بهداشت و درمان استان استفاده کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه بخش خصوصی می تواند به شکوفایی حوزه بهداشت و درمان کشور و استان کمک کند گفت: درمان و تامین سلامت در اکثر نقاط دنیا یک کار حاکمیتی است اما آنجا که این فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار می شود شاهد شکوفایی بیشتری خواهیم بود.

استاندار فارس افزود: قطعا می توان با تقویت دانشگاه ها، علاوه بر سطوح ملی، استانی و محلی، در سطوح بین المللی هم بهره وری لازم را از آنها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دنیای امروز دنیای اندیشه، فکر و علم و دانش است و در چنین فضایی ما نمی توانیم به طور کامل بر روی منابع سنتی مانند نفت و گاز و  معادن حساب کنیم هرچند این منابع به عنوان تسهیل کننده شرایط کمک می کنند که بتوانیم سرمایه گذاری های لازم را در این زمینه داشته باشیم.

استاندار فارس، برخورداری استان از چهره های مطرح و نخبگان علوم پزشکی را نتیجه کوشش گذشتگان دانست و گفت: ما نیز باید در جهت معرفی و تربیت چنین چهره های مطرح و سرمایه های عظیمی به جامعه بکوشیم تا آیندگان از توانایی و استعداد آنها بهره مند شوند.

عنایت اله رحیمی استاندار فارس در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز  3

رحیمی افزود: این حاصل نمی شود مگر با کوشش و برنامه ریزی مجموعه علوم پزشکی و ما نیز در این راه هرگونه حمایتی که لازم باشد انجام خواهیم داد.

استاندار فارس، با اشاره به اینکه بخش خصوصی می تواند به شکوفایی حوزه بهداشت و درمان کشور و استان کمک کند گفت: درمان و تامین سلامت در اکثر نقاط دنیا یک کار حاکمیتی است اما آنجا که این فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار می شود شاهد شکوفایی بیشتری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت بخش خصوصی، بخش کلان و عمومی کشور نیز باید به سمت سیاست گذاری، نظات، کنترل و ارزیابی حرکت کند.

رحیمی، بر لزوم ترغیب و تشویق دانشجویان کشورمان برای تحصیل در دانشگاه های داخلی تاکید کرد و افزود: چرا در حالی که ما در کشور و استان از دانشگاه های علوم پزشکی با سطوح و جایگاه علمی بالا برخوردار هستیم، برخی دانشجویان ما با صرف هزینه های بسیار برای ادامه تحصیل، دانشگاه های دیگر کشورها که در سطوح علمی پایین تر نسبت به دانشگاه های ما قرار دارند را انتخاب می کنند؟

استاندار فارس گفت: دانشگاه های ما باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنند که علاوه بر جذب دانشجویان داخلی، دانشجویان دیگر کشورها را نیز برای تحصیل در دانشگاه های استان جذب کنند.

وی اظهار داشت: جذب دانشجوی خارجی، علاوه بر کسب درآمد ارزی، اقدامی در جهت تربیت سفرایی برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان و کشورمان خواهد بود.

وی گفت: این آمادگی را داریم که موانع پیش روی خیرین در زمینه های که قصد سرمایه گذاری و انجام فعالیت خیرخواهانه دارند را برطرف کنیم.

عنایت اله رحیمی استاندار فارس در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز  2

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم ترویج نشاط، شادابی و سلامتی در بین دانشجویان افزود: یک دانشجوی گوشه گیر و افسرده علاوه بر اینکه در زمینه علمی پیشرفت مطلوبی نخواهد داشت، در مسئولیت پذیری آینده نیز موفق نخواهد بود.

رحیمی ادامه داد: جامعه دانشگاهی یک جامعه مطالبه گر است و باید هم چنین باشد اما وظیفه ما است که ضمن حمایت و همراهی با آنها، با صبر و بردباری  خواسته ها و سخنانشان را بشنویم و در چهارچوب قانون پاسخگو باشیم.

وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به فعالیت تشکل ها از جمله تشکل های دانشجویی، صنفی، سیاسی و محیط زیستی گفت: دانشجویان و جوانان ما می توانند با فعالیت در این تشکل ها، مسئولیت پذیری را تمرین کرده و در پیشبرد اهداف جامعه و کشور مثمر ثمر باشند.

استاندار فارس افزود: مدیریت ارشد استان از انتقاد دانشگاهیان نیز استقبال خواهد کرد چرا که با انتقاد است که می توان به نواقص و کاستی ها پی برد و نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی