English

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یکی از دلایل پایداری انقلاب، کار تشکیلاتی است/ تربیت جون کارآمد از اهداف کانون های مساجد باشد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: پایداری و پیشرفت ایران پس از انقلاب مرهون کار تشکیلاتی و نگاه ویژه مقام معظم رهبری است.

یکی از دلایل پایداری انقلاب، کار تشکیلاتی است/ تربیت جون کارآمد از اهداف کانون های مساجد باشد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در جشن جوانان مسجدی و بزرگترین اردوی کشوری دانش آموزی با عنوان"اکسیژن جوانی"، با تأکید بر اینکه پایداری و پیشرفت ایران پس از انقلاب مرهون کار تشکیلاتی و نگاه ویژه مقام معظم رهبری است گفت: شعار «تربیت جوان کارآمد» باید شعار تمام کانون ها باشد تا نیروی کار آمد و متخصص تربیت کنند.

وی تصریح کرد: اولین نکته قابل عرض در مورد شعار «تربیت جوان کارآمد» است، کار تشکیلاتی کردن اساسی و سخت است، در چهلمین سال انقلاب شاهد ماندگاری و دستاوردهای انقلاب هستیم، در ابتدای انقلاب عده ای فکر می کردند این انقلاب عمر کوتاهی دارد اما اکنون ۴۰ سال از انقلاب ما گذشته است.

ارزانی خاطرنشان کرد: برای تبلیغ اسلام و انقلاب، به بسیاری از کشورها سفر کرده ام. اگر مقایسه کنید ایران را با قبل از انقلاب، و با کشورهای همسایه رشد در همه عرصه هابیشتر شده است و این حاصل کارهای تشکیلاتی است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به تربیت جوان وکارآمد و مدیران جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید مدیر کارآمد تربیت کنیم یعنی هم تخصص داشته باشد و هم تعهد، و این مدیر متعهد و متخصص ویژه جامعه اسلامی، قطعا در فضای مساجد، نماز جمعه و محافل فرهنگی مذهبی تربیت می شود.

وی تأکید کرد: مدیری که فقط تخصص یا تعهد داشته باشد کافی نیست و مدیران باید هر ۲ پارامتر را داشته باشند و این کار تشکیلاتی در این قرارگاه در حال انجام است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به فضای حال انقلاب به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: عده ای می گویند فضا متفاوت شده و مردم مثل اوایل انقلاب نیستند اما با مشاهده به پیشتازی مردم در محرم و صفر و مناسبت های ملی و مذهبی، یعنی این مردم همان مردم هستند، البته سلایق مختلف وجود دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طبق فرمایش امام صادق (ع) باید سراغ قلب جوانان و نوجوانان رفت، خاطرنشان کرد: مرکز «مدینه النبی (ص)» به این اصل پایبند بوده، ما از رده سنی قبل از دبستان مغفول شدیم، آموزش را به دوره دانشگاه که شخصیت شکل گرفته موکول کردیم که این اشتباه است.

وی با بیان اینکه کار کردن برای همه آحاد خوب است اما نوجوانان و جوانان بهتر است تأکید کرد: یک مسئله بسیار مهم در تعلیم و تربیت برای قبل از دبستان و ابتدای آن است. همانطور که پیامبر اسلام فرمودند علم در کودکی مثل حکاکی  روی سنگ است و همیشه می ماند؛ همانطور که در دفاع مقدس هم هم جوانان و نوجوانان را پیشتاز بودند و اکنون در برخی از میادین هم اینگونه است.

به گفته وی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در قالب فرهنگ و هنر در دل مسجد و با همکاری امام جماعت، دین را به جوانان برسانند.

ارزانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری  «هنر بدیل ندارد و در دل افراد نفوذ می کند.»، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم کارمان مانا، پایا و پویا باشد، از قالب هنر، آن هم هنر متعالی، استفاده کنید. مثلا اگر بخواهیم تأتر ارزشی داشته باشیم، یا موسیقی ارزشمند داشته باشیم، باید شما بچه‌های مسجد ورود و دفاع کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه