English

چگونه به یک خریدار حرفه‌ای خودرو تبدیل شویم؟

از زمانی که تصمیم به خرید یک خودرو گرفته شود، چالش‌های زیادی پیش روی خریدار قرار می‌گیرد. بهترین انتخاب و در نهایت خرید زمانی اتفاق می‌افتد که یک سوی معامله خریداری حرفه‌ای و کاربلد قرار داشته باشد.

چگونه به یک خریدار حرفه‌ای خودرو تبدیل شویم؟

به گزارش خبرگزاری موج، بسته به اینکه قصد خرید خودرو صفر و یا کارکرده را داشته باشید باید مواردی را در نظر بگیرید. اغلب خریداران برای خودروهای صفر تنها به علاقه شخصی و در خودروهای کارکرده به سلامت ظاهری و فنی خودروی دلخواه خود دقت می‌کنند. اما فاکتور مهمی که معمولاً در نظر گرفته نمی‌شود و یا کم اهمیت جلوه می‌کند، زمان مناسب برای خرید خودروست.

بسیاری از خریداران از میزان تاثیرگذاری فاکتور زمان خرید، اطلاع درستی ندارند. این در صورتی‌ست که برای هر نوع خودرو زمان خاصی از سال می‌تواند شما را با بهترین قیمت به مدل انتخابی خود برساند.

در ادامه به بیان نکاتی در خصوص بهترین زمان برای خرید خودروهای صفر و کارکرده می‌پردازیم.

بهترین زمان خرید برای خودروهای صفر

اگر قصد شما خرید یک خودروی صفر است طبیعتاً دو راه پیش روی شماست. ثبت نام خودرو از طریق نمایندگی‌های مجاز برند مورد نظر (در صورت وجود طرح‌های فروش) و یا مراجعه به نمایشگاه‌های خودرو و خرید کردن از آن‌ها.

در حالت اول به دلیل خرید بی‌واسطه و مستقیم از شرکت سازنده، بهترین قیمت خرید برای شما فراهم خواهد شد. اما امکان این نوع خرید بخصوص پس از تحریم‌ها و مشکلات تامین قطعات برای خودروسازان در هر زمانی از سال فراهم نیست. بنابراین معمولاً بعد از انتخاب نوع خودرو مقصد شما نمایشگاه‌ها خواهند بود.

برای رسیدن به یک خرید مطلوب باید بهترین و مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنید. برای این سوال که بهترین زمان خرید خودرو چه موقع است، پاسخ‌های بسیاری وجود دارد اما با توجه به شرایط حاکم بر بازار خرید و فروش داخلی توصیه می‌کنیم این چند نکته اساسی را در ذهن داشته باشید:

  • هر فروشنده‌ای که در پایان دوره فروش خود به میزان معامله مورد نظرش نرسیده باشد، ممکن است برای جبران این کمبود فروش، شرایط و تخفیفات ویژه‌ای ارائه دهد. بنابراین اواخر هر ماه، فصل و یا 6 ماهه هر سال معمولاً زمان مناسبی برای خرید خودروست. به یاد داشته باشید که اگر با پیشنهاد شگفت‌انگیزی از سوی فروشنده روبرو شدید ابتدا دلیل آن را بپرسید. اگر پاسخ قانع‌کننده‌ای مانند مورد فوق برایتان داشت برای خرید تامل نکنید، در غیر این صورت ممکن است کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه باشد!
  • در فصول سرد سال به دلیل بارش باران و برف و شرایط جوی تقاضا برای خرید خودرو افزایش می‌یابد. به همین جهت بهتر است تا جایی که ممکن است در پاییز و زمستان خرید نکنید. از طرفی نزدیک شدن به بهار و تعطیلات نوروز هم تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد. بنابراین یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید خودرو، اوایل اردیبهشت ماه است که معاملات معمولاً با رکود همراه خواهد بود. از طرفی در این ماه شما می‌توانید خودروی صفر را با مدل سال گذشته خریداری کنید که باز هم سبب کاهش دیگری در قیمت آن می‌شود.
  • زمانی که خودروسازان داخلی و شرکت‌های وارد کننده خودروهای خارجی از ورود فیس‌لیفت و یا نسل جدید یک مدل خودرو به بازار خبر می‌دهند، آلارم رسیدن زمان مناسب برای خرید مدل موجود و یا قبلی آن به صدا در می‌آید. چرا که بسیاری از خریداران منتظر ورود خودروی جدید به بازار می‌مانند و تقاضا برای مدل موجود کم و به تبع آن با افت قیمت مواجه می‌شود.

بهترین زمان خرید برای خودروهای کارکرده

این روزها خرید خودروهای کارکرده با وجود سایت‌های خرید و فروش و به تازگی اضافه شدن سایت‌هایی با ارائه خدمات کارشناسی در محل بسیار آسان‌تر شده است. اما این خودروها هم زمان بهینه‌ای برای خرید دارند.

مواردی که برای خودروی صفر ذکر شد برای خودروهای کارکرده نیز صادق است. اما زمان دیگری که باید در مورد خودروهای دست دوم به آن دقت کنید ماه‌های پایانی و آغازین هر سال است.

با مراجعه به سایت خرید و فروش خودرو دیوار که مرجع خوبی برای بررسی است، می‌بینیم که در این ماه‌ها معمولاً تمایل به خرید و فروش خودرو کم می‌شود و مالکین خودروهای کارکرده مگر در موارد اضطراری و اجبار اقدام به فروش خودروی خود نمی‌کنند.

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی و با وضعیت آشفته این روزهای بازار خودرو، بهترین کار این است که در انتخاب خودروی مورد نظر خود به اطمینان برسید، مبلغ مورد نیاز آن را نیز تأمین کنید و با صبر و حوصله مترصد فرصت مناسب برای خرید با بهترین قیمت شوید!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی