English

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

رئیس جمهور تولید کنندگان را برای جهش تولید دلگرم کرد

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، سخنان رئیس جهور را برای تولید کنندگان صنعت فولاد کشور جهت دستیابی به جهش تولید ، بسیار دلگرم کننده دانست.

رئیس جمهور تولید کنندگان را برای جهش تولید دلگرم کرد

به گزارش خبرگزاری موج، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان که در  نشست صمیمی رئیس جمهور با تولید کنندگان و فعالان صنایع فولاد و پتروشیمی کشور حضور داشت ضمن تقدیر از رئیس جمهور ، بابت زمانی که برای گفتگو با تولید کنندگان بزرگ فولاد کشور اختصاص داد ،گفت : در این جلسه گزارشی از فعالیت های ذوب آهن ارائه شد و از حجت الاسلام و المسلمین روحانی برای حضور در افتتاحیه پروژه PCI و راه اندازی کوره شماره یک دعوت گردید.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، سخنان رئیس جهور را برای تولید کنندگان صنعت فولاد کشور جهت دستیابی به جهش تولید ، بسیار دلگرم کننده دانست و برگزاری این جلسات را برای بررسی مشکلات بخش تولید کشور بسیار مهم ارزیابی کرد .

وی توجه ویژه رئیس جمهور به مشکلات تولید کنندگان و صدور دستورات لازم جهت پی گیری حل این مشکلات را از جمله نتاجی مثبت این جلسه دانست و گفت : نتایج پی گیری این مشکلات به زودی اعلام می شود که می تواند برای رفع موانع بخش تولید کشور بسیار مهم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه ششم مردادماه در نشستی با تولید کنندگان و فعالان صنایع پتروشیمی و فولاد کشور با تاکید بر اینکه خوداتکایی در تولیدات ارزشمند بخش های پتروشیمی و فولاد، دستاوردی مهم برای کشور است، گفت : 14 میلیارد دلار برای پیشبرد گام دوم توسعه در بخش پتروشیمی سرمایه گذاری کرده ایم و 8 میلیارد دلار هم تاکنون برای جهش سوم که سال 1403 به نتیجه می رسد،سرمایه گذاری نمودیم.  

رئیس جمهور ، اظهار داشت : صنعت فولاد برای پیشرفت خود در توسعه راه آهن و همچنین به عنوان مصرف کننده در صنعت آب کشور هم نقش خوبی ایفا نموده است   .

صنعت فولاد و پتروشیمی ، ایستادگی در برابر تحریم را میسر ساختند

روحانی با قدردانی از تلاش همه فعالان در دو بخش فولاد و پتروشیمی اظهارداشت : این دو بخش به موقع ارز خود را برگردانده اند و اگر دولت افتخار می کند که در برابر آمریکا، تحریم و فشار خارجی ایستاده است، این ایستادگی در سایه کمک و تلاش همه تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان مخصوصا در زنجیره فولاد و پتروشیمی امکان پذیر شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت های فولاد و پتروشیمی بار سنگینی در زمینه تولید و همچنین صادرات غیر نفتی بر دوش دارند، گفت: خوشبختانه محصولات تولیدی ما از نظر کیفیت قابل رقابت در بازار جهانی است و اگر کیفیت محصول بالا نباشد نمی توانیم در بازار رقابت کنیم.

روحانی تکمیل بودن زنجیره تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: در روند تولید محصول تا مصرف نهایی زنجیره تولید باید کامل باشد و خوشبختانه امروز در بخش اعظم محصولات بخش پتروشیمی و فولاد در کشور بی نیاز هستیم و روی پای خود ایستاده ایم و خود اتکایی و خودکفایی از دستاوردهای مهم این تولیدات ارزشمند در کشور بوده است.

روحانی دو برابر شدن میزان تولید محصولات پتروشیمی و فولادی در هفت سال گذشته را نتیجه اقدام ارزشمند و هنر بزرگ تولیدگران، متخصصان،کارشناسان و کارگران کشور برشمرد و اظهار داشت: این افزایش تولید تحول بزرگی در صنایع فولاد و پتروشیمی کشور ایجاد کرده است.

رئیس جمهور بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد وگفت : امروز در پتروشیمی و فولاد از خام فروشی جدا شده و به ارزش افزوده رسیده ایم که می تواند موجب رونق اشتغال و توسعه صنایع پایین دستی شود. وقتی محصولی را خام عرضه می کنیم ، قیمت بسیار کمی دارد در حالی که ارزش افزوده آن در محصول نهایی است .

اگر معدن سنگ آهنی را کشف کنیم ، سنگ آهن آن را از طریق بنادر به مقصد برسانیم ( صادر کنیم ) ارزش افزوده ناچیزی دارد اما اگر آن را به فولاد تبدیل کنیم ، ارزش افزوده چند برابری حاصل می کند و لذا باید به سمت صادرات محصولات نهایی برویم.

جلوگیری از خام فروشی و  تولید محصولات با ارزش افزوده بالا ، می تواند ظرفیت های جدیدی برای کشور ایجاد کند که حاصل آن اشتغال زایی و ایجاد ثروت برای کشور است .

رئیس جمهور با بیان اینکه مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مدیران شرکت های پتروشیمی و فولاد در این نشست فردا در دولت ، مطرح و برای حل مشکلات تصمیم گیری خواهد شد، افزود : از همه تولیدکنندگان و تلاش گرانی که در شرایط سخت تحریم و فشار اقتصادی دشمن و شیوع ویروس کرونا برای توسعه کشور و افزایش تولید تلاش کردند، سپاسگزاری می کنم.

پیش از سخنان رئیس جمهور در نشست با تولیدکنندگان و فعالان صنایع پتروشیمی وفولاد کشور، بیژن زنگنه وزیر نفت و مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت گزارشی از وضعیت صنایع پتروشیمی و فولاد و همچنین روند تولید و صادرات محصولات در این دو حوزه ارائه کردند و چند تن از مدیران این دو صنعت به بیان دیدگاه ها و طرح مشکلات خود پرداخته و حمایت دولت و رئیس جمهور برای رفع این مشکلات را خواستار شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه