English

انجام موفقیت آمیز دو تعمیرات اساسی در جرثقیل های بخش فولادسازی

تعویض تلشکی و گردان جرثقیل شماره 30 کارگاه شمش و نیز تعمیرات اساسی جرثقیل شماره 42 کارگاه پرس قدیم در تیرماه سال جاری با موفقیت انجام شد.

انجام موفقیت آمیز دو تعمیرات اساسی در جرثقیل های بخش فولادسازی

به گزارش خبرگزاری موج، باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده و همکاری مشترک پرسنل بخش فولادسازی و مدیریت برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات، تعویض تلشکی و گردان جرثقیل شماره 30 کارگاه شمش و نیز تعمیرات اساسی جرثقیل شماره 42 کارگاه پرس قدیم در تیرماه سال جاری با موفقیت انجام شد. در این خصوص با تنی  چند از دست اندرکاران گفتگو نمودیم که در ادامه می خوانید:

هومن رهنما، مهندس ارشد مکانیک بالابرهای بخش فولادسازی گفت : باتوجه به رژیم کاری بالای جرثقیل های کارگاه شمش،نگهداری و تعمیرات این جرثقیل ها از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که فعالیت مداوم جرثقیل شماره 30 در طول شبانه روز، باعث ایجاد شکستگی های متعددی در سازه تلشکی حرکتی و مکانیزم گردان جرثقیل شده بود، تعویض مکانیزم مزبور در برنامه کاری بخش فولادسازی و مهندسی نت قرار گرفته و بر این اساس سفارش ساخت تجهیزات فوق در دستور کار  قرار گرفت.

وی افزود: جهت افزایش عمر و کارایی سازه تلشکی جرثقیل، نقشه های ساخت نیز توسط دفتر فنی بخش فولادسازی مورد بازنگری مجدد قرار گرفته و اصلاحات لازم انجام شد. همچنین کنترل و بازرسی های حین ساخت با دقت و حساسیت مضاعف در شرکت سازنده  انجام گردید و تعاملات لازم در راستای بهینه سازی سیستم انجام گرفت.

بومی سازی طراحی،ساخت تجهیزات و مکانیزم های جرثقیل های کارگاه شمش صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها در پی دارد

مهندس ارشد مکانیک بالابرهای بخش فولادسازی با اشاره به توانمندی کارشناسان و متخصصین ذوب آهن اصفهان  و نیز امکانات شرکت های داخلی تصریح کرد: در حال حاضر طراحی ،ساخت تجهیزات و مکانیزم های جرثقیل های کارگاه شمش بومی سازی شده که این امر منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها می گردد. 

وی در پایان از همکاری و مساعدت مدیریت های برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات، امورفنی و برنامه ریزی تولید، مدیریت بخش فولادسازی و شرکت تامکار تشکر و قدردانی نمود.

سالانه حدود 10 میلیون تن شمش توسط جرثقیل ها بارگیری و جابجا می شود

روح اله کیانی مهندس امور فنی و برنامه ریزی تولید نیز با اشاره به اهمیت جرثقیل های کارگاه شمش در حفظ تداوم تولید کارخانه اظهار داشت : این جرثقیل ها وظیفه بارگیری و جابه جایی شمش های تولیدی  را بر عهده داشته و باتوجه به شارژ شمش بر روی سکوهای بارگیری کارگاه های  مهندسی نورد و نیز بارگیری شمش کالایی (صادراتی)، سالانه حدود 10 میلیون تن شمش توسط این جرثقیل ها بارگیری و جابجا می شود.

وی ادامه داد : بر این اساس نگهداری و تعمیرات این جرثقیل ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. باتوجه به انجام بازرسی های دوره ای توسط کارشناسان بخش و بازرسی فنی مهندسی نت و مشاهده شکستگی های متعدد در قسمت های مختلف سازه تلشکی حرکتی و مکانیزم گردان جرثقیل شماره 30 (که منجر به محدودیت کاری آن نیز شده بود) برنامه ریزی و پیگیری لازم جهت ساخت مکانیزم های مورد نیاز جرثقیل انجام شد و در نهایت این تعمیرات در تیر ماه سال جاری با موفقیت انجام گردید. شایان ذکر است برنامه ریزی لازم جهت تعویض تلشکی یکی دیگر از جرثقیل های کارگاه شمش نیز صورت گرفته و طی ماه های آتی  این مهم انجام خواهد شد.

علی اصغر خدادادی،مهندس ارشد برق بالابر های فولاد سازی نیز مهمترین فعالیت های الکتریکی انجام شده در این تعمیرات را چنین برشمرد: نوسازی کلکتور برق رسانی جرثقیل، دمونتاژ، سرویس و مونتاژ 10 عدد الکتروموتور مربوط به حرکت تلشکی، گردان ،قلاب، چنگ و موتور و ژنراتور جرثقیل با همکاری نت برق و  مسیر سازی کابل ها برروی اسکلت فلزی گردان و تلشکی جدید و سپس تعویض و نوسازی کابل های گردان . 

تعمیرات اساسی جرثقیل شماره 42 کارگاه پرس قدیم بخش فولادسازی

غلامعلی موسوی مهندس تعمیرات بالابرهای فولادسازی به لزوم انجام تعمیرات اساسی جرثقیل ها مطابق گراف زمان بندی اشاره کرد و گفت : باتوجه به اینکه از زمان آخرین تعمیرات اساسی جرثقیل شماره 42 در مهر ماه سال 1390 حدود هشت سال گذشته بود، و به منظور حفظ کارایی مطمئن این جرثقیل، برنامه تعمیرات اساسی آن در دستور کار قرار گرفت و پس از تأمین قطعات ساختی و استاندارد مورد نیاز و انجام هماهنگی های لازم با مدیریت های ذیربط، تعمیرات این جرثقیل از بیست و دوم تیرماه آغاز  شدو در تاریخ بیست و ششم (پنج شبانه روز) به پایان رسید.

رضا پریشانی مهندس مکانیک بالابرهای بخش فولادسازی ، مهمترین فعالیت های انجام شده طی این تعمیرات را  چنین عنوان کرد : دمونتاژ تلشکی حرکت جرثقیل و سرویس کلیه گیربکس ها، قرقره ها و محورهای رابط و مونتاژ مجدد مجموعه، دمونتاژ، سرویس و تعویض قطعات معیوب گیربکس های حرکت پل، بررسی، کنترل و ترمیم قسمت های شکسته شده اسکلت فلزی، پل و ارابه های جرثقیل،تعویض چرخ های حرکتی پل و تلشکی جرثقیل.

مهندس پریشانی از همکاری  و زحمات پرسنل مدیریت های برنامه ریزی  و نظارت بر نگهداری و تعمیرات در انجام موفقیت آمیز این تعمیرات تشکر و قدردانی نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی