English

تغییر الگوی کشت اقدامی موثر در مدیریت منابع آبی

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی اقدامی موثر در مدیریت بهینه مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن بشمار می‌آید.

تغییر الگوی کشت اقدامی موثر در مدیریت منابع آبی

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، علیرضا مهاجر در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان بمپور اظهار داشت: موضوع تغییر الگوی کشت به دلیل تنش‌های محیطی و کمبود منابع آبی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که با تحقق آن علاوه بر تامین نیاز کشور به محصولات ضروری با افزایش بهره وری در تولید شاهد کسب درآمد بیشتر برای کشاورزان گرامی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی از جمله برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است گفت: کشت قراردادی با توسعه سطح محصولات ضروری کشاورزی نظیر گندم و افزایش رضایت کشاورزان سبب آسیب کمتر به فعالان این بخش می شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تمام تلاش این وزارت بر این است همزمان با تحقق کشت قراردادی نهاده ها به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا این امر تضمینی برای خرید محصول از آنان باشد.

مهاجر تاکید کرد: راهکار متعادل سازی تولید در بخش کشاورزی کشت قراردادی بوده از این رو تبیین کشاورزان برای پی بردن به اهمیت موضوع در اولویت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه