سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت:

یلدا، میراثی برای آینده روشن است

الیاس حضرتی در یادداشتی در آستانه شب یلدا به عنوان میراث دیرینه ایرانیان و نمادی از صبر که کلید پیروزی‌هاست نوشت: دولت در این شب ایرانی در کنار مردم ایران است.

الیاس حضرتی رئيس شوراي اطلاع‌رساني دولت چهاردهم
به گزارش خبرگزاری موج

​، متن یادداشت الیاس حضرتی ، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شرح زیر است:

«شب یلدا میراث دیرینه ایرانیان و نمادی است از صبر که کلید پیروزی‌هاست. پیروزی نور بر تاریکی، امید بر یأس و وفاق بر تفرقه. نزدیکی دل‌ها در بلندترین شب سال نمادی است از با هم بودن برای حل مسائل و دور ریختن کدورت‌ها و افزایش رفاقت‌ها، امری که گرچه ریشه در سنت‌های دیرینه مردم ایران دارد، اما مورد تأکید دین اسلام نیز قرار گرفته است.

 در دنیای مدرن، این شب علاوه بر معنای فرهنگی و خانوادگی، فرصتی است برای تقویت ارتباطات اجتماعی و پرداختن به مسائل جمعی که همبستگی ما را به‌عنوان یک جامعه تقویت می‌کند.

در سال‌های اخیر برگزاری شب یلدا با چالش‌هایی نیز همراه بوده است. اما ایرانیان همچنان این سنت اصیل را پاس داشته‌اند. چند سال پیش کرونا بر برگزاری این آیین سایه انداخت و مردم با روش‌های نوین ارتباطی با هم بودنشان را جشن گرفتند. در دو سه سال اخیر نیز مسائل مربوط به بحران انرژی و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آن مورد توجه قرار گرفته است. موضوعی که امسال کمپین «دو درجه کمتر» در پی برجسته کردن آن است. یقین دارم که در این شب بلند نیز ایرانیان با هم بودنشان را با مسئولیت پذیری اجتماعی و در کنار صرفه‌جویی و فراهم کردن فرصت «درکنار هم بودن» برای تمام هموطنان در سراسر کشور جشن خواهند گرفت.

از سوی دیگر یلدا نمادی از امید است، در جامعه‌ای که با چالش‌های متعددی مانند فشارهای اقتصادی و کاهش اعتماد اجتماعی روبه‌رو است. یلدا می‌تواند نقطه عطفی برای بازآفرینی امید اجتماعی و همبستگی باشد. این تعاملات نه‌تنها پیوندهای انسانی را تقویت می‌کند، بلکه به ما یادآور می‌شود که در کنار یکدیگر، قدرتی فراتر و بیشتر از مشکلات خواهیم داشت.

 دولت نیز در این شب ایرانی در کنار مردم ایران است. دستگاه‌های مختلف از وزارت صمت و نفت و نیرو گرفته تا وزارت ارشاد و کشور و استانداری‌ها همه از مدت‌ها قبل بسیج شدند تا با مراقبت از بازار و تأمین انرژی شرایط با هم و در کنار هم بودن مردم ایران را تسهیل کنند. شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز با توجه به فرصت‌های ارتباطی نهفته در مفهوم یلدا از رسانه‌ها دعوت می‌کند که فرصت‌های موجود برای تأکید بر ارزش‌های ملی و همبستگی اجتماعی را مورد توجه قرار دهند. مردم نیز در نقش رسانه‌ای قدرتمند هستند، مردم عزیز نیز می‌توانند این شب را به فرصتی برای گفت‌وگو و افزایش بسترهای مشارکت خود در حکمرانی بدل کنند.

شب یلدا را به هموطنانم و فراتر از آن به تمام کسانی که تحت تأثیر فرهنگ ایرانی، بلندترین شب سال را به امید نور و روزهای روشن جشن می‌گیرند، تبریک می‌گویم.»

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه