English

دخالت‌های دولت مخل اقتصاد مردمی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رویکرد کشور باید به سمت اقتصاد مردمی تغییر کند، گفت: دخالت های زیاد دولت در اقتصاد، مخل اقتصاد مردمی است.

دخالت‌های دولت مخل اقتصاد مردمی است

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با فعالان بخش تعاون، این بخش را یکی از قسمت‌های مهم اقتصاد خواند.

وی افزود: شهید بهشتی نقش به سزایی در تدوین قانون اساسی داشت و قرار دادن بخش تعاون بر اقتصاد نیز ایده ایشان بود که بخش تعاون را لنگرگاهی برای اقتصاد کشور می دانست.

رئیس مجلس اظهار داشت: هم اکنون سهم تعاون در اقتصاد کشور ۶ درصد است در حالی که باید طبق سیاست های کلی نظام سهم تعاون در اقتصاد ۲۵ درصد باشد.

لاریجانی در تشریح علل کاهش سهم تعاون در اقتصاد کشور گفت: دولتی بودن اقتصاد کشور و عدم توجه دولت به بخش تعاون بخشی از دلایل است، اما می توان گفت قانون تعاون هم در کشور ما مشکلاتی دارد.

وی ادامه داد: ضوابط و قوانین بخش تعاون با شرایط فرهنگی مان قابل جمع نیست و باید اصلاح شود.

رئیس مجلس از فعالان بخش تعاون خواست نقاط ضعف این قانون را مورد بررسی قرار داده و اصلاحات مورد نیاز را به مجلس ارائه دهد.

لاریجانی تصریح کرد: یکی از دلایلی که سهم تعاون در اقتصاد ما رشد مورد نظر را نداشته است، جنس قوانین موجود است. در ابتدای انقلاب به گونه ای فکر می کنیم که سازگار با اقتصاد ما نشد، لذا باید تدابیر جدیدی اندیشیده شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده بخش تعاون از تسهیلات بانکی گفت: اگر کار کارشناسی روی علت پایین بودن سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور انجام دادید و به این نتیجه رسیدید که به اصلاح قوانین در بخش تعاون نیازمند هستیم و لازم است مقررات در این بخش توسعه یابد، آن را به ما اعلام کنید تا مجلس هر چه سریعتر در این راستا اقدام کند.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم حمایت جدی از بخش تولید گفت: رویکرد اقتصاد کشور ما باید به سمت اقتصاد عمومی و مردمی باشد دخالت های زیاد دولت در اقتصاد، مخل مردمی بودن اقتصاد است.

رئیس مجلس تاکید کرد: هر چه کارها به تعاونی ها واگذار شود نقش مردم در اقتصاد پررنگ تر می شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای تنفس برای بخش تولید در شرایط رکودی گفت: باید مالیات تقسیط شود تا فضای تنفسی برای تولیدکنندگان ایجاد شود.

لاریجانی اظهار داشت: زمان ارائه لایحه برنامه ششم فرا رسیده و مجلس قصد دارد بخش تعاون را در برنامه ششم بیشتر مدنظر داشته باشد. اعتقاد ما این است که بخش تعاون، بخش های نادیده را در اقتصاد کشور تحت پوشش قرار داده و باید مورد توجه قرار دهد.

در پایان این دیدار، رئیس اتاق تعاون به نمایندگی از جمع، انگشتری منقش به نام امام رضا(ع) به علی لاریجانی هدیه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه