English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

انتخاب پنجشنبه به عنوان روز تعطیل به زیان اقتصاد کشور است

شهبازی با تأکید بر لزوم لحاظ کردن منافع اقتصادی کشور در تصمیم گیری ها گفت: ما باید شنبه را به عنوان روز تعطیل انتخاب کنیم و طرح مسائلی مانند تقارن این روز با تعطیلی یهودیان منطقی نیست و این فقط به روند تبادلات مالی-تجاری کشور آسیب می زند.

انتخاب پنجشنبه به عنوان روز تعطیل به زیان اقتصاد کشور است

علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره دو روزه شدن تعطیلات رسمی هفته گفت: این موضوع در صحن مطرح شد و رأی هم آورد. لذا تعطیلی دو روز در هفته قطعی است. پس از آن قرار شد کمیسیون اجتماعی با نظر دولت روز آن را مشخص کنند و سپس در صحن مجداً به رأی بگذارند. در حال حاضر نظر کمیسیون اجتماعی روی پنجشنبه است ولی هنوز قطعی نیست.

وی ادامه داد: من موافق تعطیلی پنجشنبه نیستم و نظرم روزی شنبه است. زیرا اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم عملاً ارتباطات بازرگانی، تجاری و مالی ایران با دنیا به مدت چهار روز در هفته قطع می­شود و این به نفع اقتصاد کشور نیست.

 

بیشتر بخوانید:

مجلس و دولت بر تعطیلی پنجشنبه‌ و جمعه توافق دارند

 

نماینده مردم نهاوند تأکید کرد: با توجه به اثرات زیانباری که این وضعیت دارد نظر تجار، کارآفرینان و فعالان حوزه بازرگانی و مالی این است که ما شنبه را تعطیل کنیم که کاملاً هم منطقی است. لذا اگر رسانه­ ها بتوانند تا پیش به رأی گذاری دوباره این موضوع در صحن، مسئله را تبیین کنند، می­ توان امیدوار بود که شنبه انتخاب شود.

شهبازی درباره  انتشار برخی اخبار در خصوص عدم انتخاب شنبه به دلیل تقارن آن با تعطیلی یهودیان اظهار داشت: بعضی ­ها چنین نظری را در کمیسیون مطرح کرده ­اند اما واقعاً استدلال آنها منطقی نیست. زیرا الان مسئله ما اقتصاد کشور است. انتخاب روز شنبه را نباید به بحث یهودی­ان ربط داد چون مبنای کار ما فقط باید بهبود ارتباطات مالی و تجاری با بازارهای دنیا باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: چهار روز تعطیلی پشت سرهم برای تبادلات اقتصادی ایران، اثرات منفی به دنبال دارد. بااین حال اگر کسانی که نظرشان بر روی شنبه است، بتوانند در صحن از این ایده خوب دفاع کنند، این احتمال وجود دارد که شنبه به عنوان روز تعطیل انتخاب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه