English

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

مهارت آموزی حلقه مفقوده در کشور است

نماینده مردم شهرستان گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه بسیاری از مدارک دانشجویان و دانش‌آموزان به‌علت نداشتن مهارت در کشور کاربرد ندارد و با توجه به اینکه سیستم آموزشی در این زمینه فعالیت چندانی نداشته است شاهد هستیم که کشور در بسیاری مواقع از مدارک اخذ شده توسط افراد مختلف به علت نداشتن مهارت منتفع نیست.

مهارت آموزی حلقه مفقوده در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نماینده مردم شهرستان گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه بسیاری از مدارک دانشجویان و دانش‌آموزان به‌علت نداشتن مهارت در کشور کاربرد ندارد و با توجه به اینکه سیستم آموزشی در این زمینه فعالیت چندانی نداشته است شاهد هستیم که کشور در بسیاری مواقع از مدارک اخذ شده توسط افراد مختلف به علت نداشتن مهارت منتفع نیست.

ولی اسماعیلی در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: در صورت تجهیز، راه‌اندازی و تامین اعتبار طرح پایلوت نیمه صنعتی تولید عصاره کانکریت و ابسولوت توسط جهاد دانشگاهی در شهرستان گرمی زمینه توسعه این شهرستان در زمینه گیاهان دارویی فراهم خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آماده حمایت و همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه مهارت آموزی هستیم ، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند از ظرفیت خود در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و آموزش‌های مهارت‌محور در راستای مهارت‌افزایی در استان و کشور استفاده کند و با توجه به تدوین بودجه برنامه هفتم توسعه، این نهاد انقلابی و علمی می‌تواند برنامه‌های کلان خود را برای تصویب اعتبار سنواتی ارائه دهد.

اسماعیلی به اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در استان کارهای خوبی از سوی جهاد دانشگاهی انجام شده است که در خصوص تامین بازار هم باید فکر اساسی انجام شود. باید بازار داخلی و خارجی این طرح تامین شود در غیر اینصورت این طرح موفقیت چندانی نخواهد داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های واحد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و مرکز رشد ارائه داد و از برگزاری موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان خبر داد.

مهران اوچی اردبیلی به فعالیت‌های این نهاد در حوزه سلامت و باروری و طرح جامع گردشگری در راستای ارتقای توسعه فعالیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و توسعه فعالیت‌های این نهاد علمی– انقلابی در شهرستان گرمی، ایجاد مرکز جدید آموزشی در داخل شهرستان، ایجاد مزرعه گیاهان دارویی جهت اصلاح الگوی کشت در منطقه را از برنامه‌های جهاد دانشگاهی در این شهرستان اعلام کرد.

اوچی اردبیلی گفت: با حمایت‌های مسئولان شهرستان، امکان ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید عصاره کانکریت و ابسولوت در این شهرستان امکان‌پذیر است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، از تجهیز مرکز آموزش کوتاه مدت در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر مشکلات جامعه ریشه در فرهنگ دارد در صورتی که فضای لازم در اختیار جهاد دانشگاهی قرار بگیرد آماده انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز در شهرستان گرمی هستیم.

اوچی اردبیلی آغاز چهارمین فاز طرح سرباز ماهر را از فعالیت‌های دیگر این نهاد در زمینه مهارت‌افزایی عنوان کرد و افزود: این طرح در زمینه کارآفرینی و کسب و کار به سربازان وظیفه آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان اردبیل بیان کرد: با هدف برندسازی نقشه‌های فرش بومی شهرستان گرمی در حال جمع‌آوری و نقشه‌کشی نقشه‌های بومی این شهرستان توسط یکی از پیشران‌های این طرح در این شهرستان هستیم که اولین گره فرش با نقشه بومی بهمن ماه امسال در نمایشگاه فرش دستباف زده خواهد شد و فرش بافته شده‌ کامل نیز در نمایشگاه فرش که مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه