English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

پاسخ نظامی ایران به اسرائیل موجب تقویت جبهه مقاومت و فلسطین می شود/غرب توان هیچ اقدامی علیه ایران ندارد

کوثری با اشاره به اثر مثبت حمله ایران به اسرائیل بر جنگ غزه گفت: اکنون مردم فلسطین و گروه های مقاومت می دانند یک قدرت بزرگ پشتیبان آنهاست که اجازه اقدامی خارج از چارچوبهای میدانی را به رژیم صهیونیستی و آمریکا نمیدهد.

پاسخ نظامی ایران به اسرائیل موجب تقویت جبهه مقاومت و فلسطین می شود/غرب توان هیچ اقدامی علیه ایران ندارد

محمد اسماعیل کوثری درباره تأثیر واکنش نظامی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل بر تحولات نوار غزه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: اقدام نظامی ایران باعث می­ شود اسرائیل و آمریکا متوجه شوند جبهه مقاومت تنها همان­هایی نیستند که در میدان می­ جنگند، بلکه توان بسیار بالایی در پشت سر آنها قرار دارد که این را در محاسباتشان برای آینده لحاظ می­کنند.

وی افزود: از طرف دیگر واکنش نظامی ایران موجب تقویت روحیه رزمندگان مقاومت و مردم فلسطین می شود. آنها احساس می­ کنند پشتیبان قدرتمندی دارند که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی خارج از چهارچوب میدانی انجام دهد، مورد حمایت ویژه قرار می­ گیرند. در نهایت اینکه اقدام جمهوری اسلامی موجب احساس قدرت در بین فلسطینی­ها شده که امیدشان به پیروزی را پررنگ­تر می­ کند.

نماینده مردم تهران درباره واکنش احتمالی غرب نسبت به ایران در شرایط کنونی اظهار داشت: دیگر چه کار بیشتری مانده است که انجام نداده باشند؟! اگر می­ توانستند قبلاً می­ کردند. اسرائیلی­ ها از روی استیصال کنسولگری ما را در دمشق هدف قرار دادند. اینها چون عجولانه تصمیم می­ گیرند با خودشان می ­گویند بزنیم ببینیم چه می­ شود؛ خب زدند و اکنون جوابش را گرفتند.

کوثری ادامه داد: پس از حمله به کنسولگری بسیاری به ما می­ گفتند چرا واکنش نشان نمی­ دهید؟ می­ ترسید؟ ما می­ گفتیم صبر کنید، باید جا و مکانش مشخص شود، شناسایی و محاسبات صورت بگیرد، وقتی قرار است از موشک استفاده شود باید نوع سوختش لحاظ گردد، همچنین لازم است هماهنگی و موقعیت ­سنجی انجام شود تا بتوان اقدامی صورت داد. نباید عجولانه عمل کرد. این که فکر کنیم هر چه در صحنه است، همان است و لاغیر، درست نیست. تجربه هشت سال جنگ به ما نشان داد اقدامات باید با طمأنینه و محاسبه دقیق صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: الان بیش از 190 روز از جنگ غزه می­ گذرد اما اسرائیلی­ ها هنوز نتوانسته ­اند کاری از پیش ببرند و در آن مانده ­اند. آنها از کرده خود پشیمان هستند ولی نمی ­خواهند قبول کنند که در حال جنایت هستند و این به ضررشان تمام می ­شود زیرا عاقل نیستند.

کوثری در خصوص احتمال اقدام متقابل اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی شاید دست به کاری بزند. زیرا آدمی که در حال غرق شدن است برای نجاتش به هر چیزی چنگ می­زند. اما اقدام نظامی علیه ایران به ضررش است. اسرائیلی­ ها در جنگ غزه از نظر روانی، اقتصادی و میدانی باخته ­اند. زیرا به اهدافشان نرسیدند. حتی آنها نتوانستند اسرای خود را آزاد کنند.

وی درباره احتمال نقش اسرائیل در درگیری­ها اخیر مرزهای شرقی ایران عنوان کرد: آنچه در مرزهای شرقی رخ می­ دهد بحث پاکستان نیست، بحث اشراری است که در آن منطقه فعال هستند و رژیم صهیونیستی با آنها ارتباط برقرار می­کند تا از این طریق بتواند در کشور ناامنی ایجاد کند. اما در اتفاقاتی که رخ داد شاهد بودیم واکنش نیروهای مرزبانی و امنیتی موثر واقع شد و حتی یک نفر از اشرار نتوانستند فرار کنند و همه کشته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه