English

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

برداشت از میادین نفت و گاز با ورود بخش خصوصی افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز گفت: این اقدام گام مهمی برای سبک تر شدن بار دولت و بهبود کیفیت در توسعه میادین نفت و گاز خواهد بود.

برداشت از میادین نفت و گاز با ورود بخش خصوصی افزایش می‌یابد

قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره راهکار مجلس برای توسعه میادین نفت و گاز که مصوبه ماده 15 برنامه هفتم توسعه است گفت: هدف مجلس از مصوبه ماده 15 برنامه هفتم برای ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز این است که بخش خصوصی بتواند در این حوزه ها سرمایه گذاری کنند و به نحوی انحصار در این حوزه را بشکنیم.

وی در ادامه بیان کرد: بخش خصوصی در هر حوزه ای که ورود کند چون سود و زیان آن کار در اختیار خودش است، می تواند موفق باشد  چون قطعا به فکر ضرر و زیان خودش نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: بخش خصوصی باید به بخش های صنعت و انرژی ورود کند تا بتوانیم از سرمایه های آنها استفاده کنیم و نواقص کار دولتی را به حداقل برسانیم و دولت هم بارش سبک تر شود.

ساعدی با بیان اینکه با ورود بخش خصوصی بار سنگین دولت در میادین نفت و گاز به بخش خصوصی منتقل می شود توضیح داد:دولت هم می تواند کار نظارت بر بخش خصوصی را بر عهده بگیرد و سالم سازی و شفاف سازی کارها در این حوزه به این طریق محقق می شود.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: وقتی بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز ورود کند و سرمایه های خود را به این بخش وارد کند قطعا به دلیل تحریم پذیری سخت بخش خصوصی به نسبت بخش دولتی هب این وسیله تحریم ها هم خنثی می شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با ورود بخش خصوصی شاهد افزایش بهره وری و همچنین افزایش برداشت از میادین نفت و گاز خواهیم بود. حتی با این افزایش برداشت از میادین می توانیم تا حدودی ناترازی انرژی را نیز در کشور مهار کنیم و به این وسیله صنایع حوزه خصوصی وارد شده در توسعه میادین نفت و گاز می توانند کسری انرژی خود را به انرژی حل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه