English

مشاور عالی فرمانده کل قوا :

ایران رهبر خاورمیانه جدید اسلامی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: با شکست راهبردی صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها، خاورمیانه جدید اسلامی با راهبرد جبهه مقاومت به رهبری ایران شکل گرفته است.

ایران رهبر خاورمیانه جدید اسلامی است
به گزارش خبرگزاری موج

، سرلشکر سیدیحیی صفوی در راهپیمایی روز جهانی قدس در سنندج، گفت: پیام راهپیمایی میلیونی مردم با غیرت صدها شهر ایران و مردم آزادی‌خواه دهها کشور جهان، اجرای آتش بس فوری مصوبه شورای امنیت سازمان ملل و قطع کشتار وحشیانه زنان و کودکان فلسطین و باز کردن مرزها برای رساندن آب و غذا و دارو به جمعیت دو میلیونی گرسنه و مجروح غزه یک مطالبه فراگیر در روز جهانی قدس است.

وی افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال مردم حق طلب و شجاع ایران، گفتمانی قدرت بخش در حمایت از نیروهای جبهه مقاومت از شرق مدیترانه و شمال آفریقا تا دریای سرخ و خلیج فارس و غرب آسیا بلکه جهان اسلام است.

وی با اشاره به اقدامات جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه یادآور شد: هم اکنون جبهه مقاومت و رزمندگان شجاع آن در لبنان، عراق، سوریه و یمن به حمایت از مظلومان فلسطین وارد صحنه نبرد غافلگیرانه و غیر منتظره‌ای علیه صهیونیست‌های جنایتکار و کودک کش شده‌اند.

صفوی با اشاره به تفاوت روز قدس امسال با سالهای گذشته، گفت: روز قدس امسال در محیط منطقه‌ای و بین المللی نسبت به گذشته کاملا متفاوت برگزار می شود. اولین و مهم‌ترین آن غافلگیر شدن سیستم اطلاعاتی و نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی از شروع و تداوم عملیات طوفان الاقصی است. شکست طرح های ایجاد خاورمیانه بزرگ، طرح ابراهیم و آشکار کردن روابط با کشورهای عربی و طراحی کریدورهای ترانزیتی اقتصادی از امارات متحده عربی و عربستان تا رژیم صهیونیستی و مدیترانه از دیگر تفاوت‌هاست.

وی افزود: رژیم صهیونیستی هم اکنون در طولانی‌ترین جنگ طی بیش از ۷۵ سال عمر ننگین اش بسر می‌برد. این جنگ بیش از ۱۸۰ روز یعنی ۶ ماه طول کشیده گفت: جنگ کنونی تبدیل به یک جنگ فرسایشی و ناامنی طولانی برای این رژیم جنایتکار و ارتش اشغالگران صهیونیست در این سرزمین شده‌ است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران ادامه داد: این در شرایطی است که اهداف نتانیاهو نخست وزیر تروریست و کودک کش که گفته بود دو هدف اصلی اش نابودی جنبش حماس در غزه و آزادی گروگان‌ها است محقق نشده و در نتیجه راهبرد سیاسی نظامی این رژیم خونخوار، پلید و گرگ صفت شکست خورده است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در افکار عمومی ملت‌ها حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی شکست خورده است، گفت: آنها به خاطر نسل‌کشی و حملات به مردم غیرنظامی و تخریب تمامی خانه‌ها، زیرساخت‌ها و حتی بیمارستان‌ها و حمله به نیروهای امدادگر بین‌المللی و خبرنگاران و ایجاد قحطی و گرسنگی و نرساندن آب، غذا و دارو به ۲ میلیون جمعیت و باز نکردن مرزها برای ورود صدها تن مواد غذایی و دارویی که پشت مرزها انباشته شده است تحت فشار شدید افکار عمومی هستند.

وی یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌ها و خصوصیات غیر قابل تصور برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را فعال شدن جبهه‌های متعدد علیه خودشان دانست و اظهار کرد: یکی از این جبهه های هجومی از انصارالله یمن و فرمانده کل مبارزین یمنی عبدالملک بدرالدین الحوثی است. او رهبر شجاع یمنی‌هاست که تا هفته گذشته در حمایت از مردم فلسطین با بیش از ۱۲۵ موشک بالستیک و صدها فروند هواپیمای بدون سرنشین به مناطق جنوبی فلسطین اشغالی یعنی بندر ایلات که بزرگترین بندر صهیونیست‌ها در دریای سرخ است ضربه زد و تا دیروز ۹۰ کشتی تجاری و چندین ناو جنگی آمریکایی را در دریای سرخ، دریای عمان، تنگه باب المندب و شمال اقیانوس هند مورد هدف قرار داد.

صفوی یادآور شد: البته آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هم ده‌ها بار حملات هوایی به یمن کردند ولی یمنی‌های شجاع همچنان به عملیات نظامی علیه کشتی‌هایی که تدارکات برای رژیم صهیونیستی می‌برند ادامه می‌دهند.

وی به میدان آمدن حزب الله عراق و نیروهای جهادی سوریه در حملات به رژیم صهیونیستی با هواپیماهای بدون سرنشین و با موشک را یادآور شد و افزود: همچنان حملات روزانه و گسترده حزب الله به فرماندهی رهبر خردمند و دبیر کل شجاعش سید حسن نصرالله ادامه دارد و امان صهیونیست‌ها را بریده است و چندین هزار نفر از شهرک نشین‌های صهیونیستی مناطق مرزی فلسطینی و لبنان فرار کردند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در ۵ جبهه همزمان درگیر شده است هم از داخل توسط جهاد اسلامی و حماس مورد هجوم قرار گرفته هم از طرف شمال و جنوب توسط دو سید شجاع و در شرق هم توسط حزب الله عراق و سوریه تحت عملیات های موثر است به همین خاطر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و برخی از کشورهای منطقه برای جلوگیری از فروپاشی این رژیم جعلی به حمایت او آمده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه شیطان بزرگ آمریکا است، تصریح کرد: شاید بتوان گفت رژیم صهیونیستی یک روز هم بدون حمایت ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند به حیات ننگین و به تجاوزات غیر قابل تصور و غیر قانونیش ادامه بدهد، در حقیقت دست آمریکایی‌ها در خون یکصد هزار شهید و مجروح فلسطینی آلوده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون پس از گذشت ۶ ماه از ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در غزه، اختلافات شدید در کابینه این رژیم به وجود آمده، گفت: حتی بین رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا هم شکاف و اختلاف ایجاد شده تا جایی که گفته شد اگر شاهد تغییر سیاست‌های اسرائیل نباشیم آمریکا هم رویکردش را تغییر خواهد داد.

صفوی با اشاره به حمله نظامی هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق گفت: حمله نظامی هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه که برخلاف تمام قوانین و کنوانسیون های بین المللی بود و اکثر کشورهای جهان و سازمان ملل آن را محکوم کردند، مواضع رهبری انقلاب برای این شهادت‌های مظلومانه آنچنان باعث رعب و وحشت و ناامنی روانی برای جمعیت یهودی‌های غاصب و شهرک نشین صهیونیستی و خود رژیم شده که تا دیروز رژیم صهیونیستی بنا بر اخبار منتشر شده دستور تخلیه هفت سفارتخانه خود را در کشورهای مصر، ترکیه، اردن، بحرین، مراکش و دو کشور دیگر را صادر کرده است.

وی افزود: شهرک نشین‌های صهیونیست از ترس پاسخ ایران و یا جبهه مقاومت از دیروز هجوم به فروشگاه‌ها برای تهیه مواد غذایی و ذخیره کردن آن و حتی خرید موتور برق روی آورده‌اند و یک فشار روحی روانی و ناامنی اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: حماسه مقاومت مردم مظلوم و جمعیت ۲ میلیونی فلسطینی در سرزمین کوچک باریکه غزه بدون آب و غذا و دارو در تاریخ جهان بی‌نظیر است. بی‌توجهی و بی‌تفاوتی دولت‌های غربی و عدم حمایت سران برخی از کشورهای عربی و حتی فشار سیاسی به آمریکایی‌ها باعث فاصله گرفتن مردم این کشورها با حاکمان وابسته به آمریکا و یا حاکمان ترسو یا دوستان صهیونیست‌ها شده است.

صفوی با تأکید بر اینکه ملت‌های اسلامی بیدار شده‌اند، گفت: سنت الهی و سنت تاریخی نشان می‌دهد که ملت‌های مقاومت سرانجام بر اشغالگران پیروز می‌شوند. طی شش ماه گذشته یک جنگ منطقه‌ای با تاثیرات راهبردی برای تغییر در ساختار سیاسی امنیتی در منطقه خاورمیانه یا غرب آسیا و حتی در مقیاس جهانی در حال رخ دادن است.

وی افزود: در مقیاس منطقه‌ای خاورمیانه جدید اسلامی با محوریت جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت. در مقیاس جهانی نیز امریکایی‌ها که مشغول رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در آبان ماه سال جاری هستند و درگیر با روسیه در مسئله اوکراین و منفعل در برابر قدرت گیری اقتصادی چین و احتمالاتی راجع به جزیره تایوان هستند.

 صفوی با بیان اینکه درگیری رژیم صهیونیستی برای آنها هم از نظر افکار عمومی خود مردم آمریکا و افکار جهانی و هم از نظر سیاسی و نظامی و اقتصادی بسیار گران تمام شده است، گفت:

البته روس‌ها از اینکه جنگ غزه که جنگ اوکراین را به فراموشی سپرده فرصت خوبی پیدا کردند و مشغول تثبیت استان‌های تصرف شده هستند. از این وضعیت کارخانجات اسلحه سازی آمریکا و اروپا که میلیون‌ها بلکه میلیاردها دلار سلاح به اوکراین و رژیم صهیونیستی فروخته اند نیز سود برده‌اند و چینی‌ها هم مشغول افزایش قدرت اقتصادی و نفوذشان در مناطق مختلف هستند.

وی تاکید کرد: این جنگ شش ماهه در هندسه نظم جدید جهانی و چند قطبی شدن قدرت در جهان و یا چند جانبه گرایی سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاثیرگذار بوده البته به ضرر آمریکایی‌ها و به نفع قدرت‌های آسیایی و اوراسیایی بوده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا یادآور شد: مهم آن است که سرانجام حماسه مقاومت مردم مظلوم فلسطینی چگونه شود و هرگونه که شود برنده آن فلسطینی‌ها و شکست خورده‌ آن امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خواهند بود.

وی افزود: همان گونه که خون شهدای ۸ سال دفاع مقدس ملت بزرگ ایران باعث نابودی رژیم بعثی عراق شد و راه کربلا باز کرد خون به ناحق ریخته هزاران شهید و مجروح فلسطینی و خون شهیدان قدس و فرماندهان آن همچون قاسم سلیمانی و محمدرضا زاهدی باعث آزادی قدس شریف و مسجد الاقصی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه