English

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

حکم دادگاه لاهه علیه صهیونیست ها نقطه عطف در تاریخ به حساب می‌آید

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: صدور همین حکم موقت و اولیه از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری یک نقطه عطف در تاریخ فعالیت این دادگاه در لاهه به حساب می‌آید؛ چرا که اسرائیل و حامیان آن از جمله آمریکا و انگلیس را در یک انزوای بین‌المللی قرار داده است.

حکم دادگاه لاهه علیه صهیونیست ها نقطه عطف در تاریخ به حساب می‌آید

حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: به عنوان یک مسئله حقوقی بین‌المللی همه کشورهای جهان متعهد شدند که احکام صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرایی کنند.

وی افزود: صدور همین حکم موقت و اولیه از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری یک نقطه عطف در تاریخ فعالیت این دادگاه در لاهه به حساب می‌آید؛ چرا که اسرائیل و حامیان آن از جمله آمریکا و انگلیس را در یک انزوای بین‌المللی قرار داده است. عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی و محکوم کردن رای دادگاه و صلاحیت آن نشان دهنده همان استیصال بین المللی آنها است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: دیوان بین المللی دادگستری تایید کرده که نسل کشی در غزه توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده، بحث کوچ اجباری وجود داشته، بیش از ۹۳درصد مردم غزه دسترسی به غذا ندارند و باید مردم فلسطین مورد حمایت معاهدات سازمان ملل در خصوص ممانعت از نسل کشی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که، دیوان بین المللی دادگستری مسئله نسل کشی را به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع داده و همانطور که می‌دانید مسئولیت اصلی دیوان بین‌المللی کیفری رسیدگی به نسل کشی است و بر اساس حکم صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری ورود دیوان بین المللی کیفری به موضوع، به معنای بررسی جنایات صورت گرفته از بعد کیفری است.

نوروزی تاکید کرد: متعاقب حکم اولیه صادره، فضای سنگین بین‌المللی علیه اسرائیل ایجاد شده و تاثیر جدی را هم بر افکار عمومی جهان گذاشته است و مردم به طور طبیعی از دولت‌های خود خواهند خواست که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بایستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه