English

رئیس مجلس شورای اسلامی:

خودروها و موتورسیکلت‌ها عامل اصلی آلودگی هوا هستند

بنا بر اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، ۸۱ درصد مشکل اصلی آلودگی هوا در طول سال به غیر از نیروگاه‌ها، ناشی از خودروها، موتورسیکلت‌ها و همچنین استاندارد نبودن سوخت است.

خودروها و موتورسیکلت‌ها عامل اصلی آلودگی هوا هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در صحن مجلس در باره آلودگی هوا و محیط زیست اظهار داشت: موضوع محیط زیست امروز از ابعاد مختلف یک مسأله بسیار مهم و حیاتی است.

وی اظهار داشت: البته ما در این زمینه قانون جامع و مادر داریم اما قبل از هر صحبتی باید یک نقد به مجلس در این رابطه داشته باشم و بعد به نقد دستگاه‌ها برسیم، چرا که در زمان تدوین و تصویب قانون خودرو، گفتیم؛ اگر خودرو یا موتور خارج از رده وجود داشت، اگر نبود بابت آن پولی بگیریم و اجازه دهیم تولید ادامه پیدا کند اما سوال این است آیا ما اکنون وسیله نقلیه اسقاطی و از رده خارج نداریم؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور قطع میلیون‌ها وسیله نقلیه اسقاطی داریم، ما نباید این را در مجلس تصویب می کردیم، این اشکال بر ما وارد است و من با بررسی دقیق و کاملاً مطلع می‌گویم در شهرها و کلانشهرها، به غیر از بحث نیروگاه‌ها، در طول سال ۸۱ درصد مشکل اصلی آلودگی هوا ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌ها و همچنین موضوع عدم استاندارد سوخت است.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز در بحث نیروگاه ها حساسیت ایجاد شده اما بیشتر آلودگی شهرهای بزرگ مربوط به این بخش است و قانون را در این حوزه و از جمله در بحث رعایت استاندارد سوخت رعایت نمی کنیم.

وی اظهار داشت: ما قانون می نویسیم و از قانون گذار و مجری قانون در حاشیه قانون عبور می کنیم، این اشکال ما است و مجموعه مجلس و دولت باید به این مسأله مهم توجه داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما یک جلسه نظارتی در قالب ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی مجلس با دستور کار آلودگی هوا برگزار می کنیم و این موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار می دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه