English

وزیر کشور:

فرونشست زمین در صورت وقوع قابل برگشت نیست

وزیر کشور ابراز داشت: فرونشست زمین از بدترین حوادثی است که می‌تواند در کشور رخ دهد و در صورت وقوع قابل برگشت نیست.

فرونشست زمین در صورت وقوع قابل برگشت نیست

، احمد وحیدی در ستاد ملی هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید از هم اکنون برای مقابله با فرونشست زمین آماده بود، اگر توان علمی کافی در کشور وجود دارد برای اقدامات پیشگیرانه از ظرفیت مراکز تحقیقاتی داخلی و در غیر این صورت از توان مراکز بین المللی استفاده شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون انجام شده، به این مقدار کفایت مقابله و پیشگیری از وقوع فرونشست زمین را نمی کند، یادآورشد: بحث فرونشست یک موضوع جدی است و استان اصفهان از مهمترین استان ها در این زمینه به شمار می آید.

وحیدی اظهارکرد: برای مقابله با فرونشست زمین که یک بحت بحرانی است، نمی توان با ساز و کار عادی فعالیت ها و برنامه ها را دنبال کرد، باید با اولویت پیگیر تامین منابع مورد نیاز پیش بینی شده در این زمینه بود و به سرعت اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

وزیر کشور با اشاره به لزوم راه اندازی ستاد مدیریت بحران در هر سازمان گفت: باید بر اساس وظایف و مسئولیت های نهادها و سازمان های مختلف سناریوهای مناسب مدیریت بحران داشت و بر اساس آن تمرین کرد و آموزش داد.

وی تاکید کرد: مدیریت بحران از پیچیده ترین کارها در حوزه مدیریت است چون باید در جا تصمیم گیری و عمل شود و از نظر شخصی باید قدرت لازم برای تصمیم گیری در لحظه را داشته باشد، از همین رو در انتصاب افراد باید شایستگی آنها مد نظر قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه