English

اقدامات تاریخی در طول زمان با هدایت روحانیون صورت گرفته است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اقدامات تاریخ‌ساز در طول تاریخ با هدایت قشر روحانیون صورت گرفته است.

اقدامات تاریخی در طول زمان با هدایت روحانیون صورت گرفته است

، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای روحانی و شهید مدرس اردستان، اظهار داشت: در طول تاریخ قیام‌هایی که پرچم استکبارستیزی و مبارزه با فساد در آن‌ها برافراشته بوده و این قیام‌ها باقی ماندند از جمله قیام‌هایی هستند که پرچم این قیام‌ها بر دوش روحانیون بوده و اقدامات تاریخ‌ساز با هدایت این قشر صورت گرفته است.

وی افزود: شهید مدرس از جمله انسان‌هایی بود که از وارستگی و روحیات جهادی خاصی برخوردار بود، اگر ما پهنه‌ی تاریخ را در کشور ایران و دیگر کشورهای اسلامی مشاهده کنیم، حرکت میرزای شیرازی، شیخ نوری، شهید مدرس و نظایر آن از جمله درخشندگی‌های روحانیون بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید مدرس شخصیتی است که علاوه بر بعد انقلابی و مجاهدت از زهد و تقوای لازم برخوردار بود و یک شخصیت الهی و معنوی بود که این شهید بزرگوار در مقابل زورگویی‌های رضاخان ایستادگی می‌کرد و دنیا نتوانست این شهید را اسیر خود کند.

حجت الاسلام ذوالنوری بیان کرد: به دلیل اقدامات شهید مدرس، روز شهادت وی به نام روز مجلس نامیده شده و این شهید بزرگوار در تاریخ اقداماتی را در مجلس صورت داد که در مجلس انقلاب و تحولی عظیم ایجاد شد که در بیانات امام راحل تاثیرپذیری از شخصیت این شهید وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف مجلس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هرگاه روحیات نمایندگان به شهید مدرس نزدیک تر بوده تاثیرپذیری اقدامات بیشتر بوده و این شهید بزرگوار جیب طمع را بسته بود تا بتواند دهان باز کند و بر سر سلطه‌گران فریاد بزند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وصف انقلابی بودن را برای این مجلس بکار بردند و از این مجلس رضایت دارند، جایگاه مجلس بسیار مهم بوده و مسیر حرکت کشور و قوای دیگر را ریل‌گذاری می‌کند.

ذوالنوری اضافه کرد: قوانین مهمی توسط مجلس انقلابی تصویب شده است که سرعت تثبیت قانون مجلس از دستگاه‌های اجرایی بیشتر بوده و برخی قوانین هنوز آئین‌نامه های ابلاغ نشده که در صورت ابلاغ و اجرای کامل قوانین، می‌توانیم شاهد تحولی در اوضاع کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با زیرساخت‌هایی که دولت در کشور ایجاد کرده، اصلاح روابط با کشورهای دیگر و عضویت در پیمان‌های مهم با دیگر کشورهای جهان از جمله پیمان شانگهای و بریکس و نظایر آن می‌تواند وابستگی به کشورهای دیگر را از بین برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه