English

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبرگزاری موج؛

هیات نظارت استان ها در حال رسیدگی به اعتراض داوطلبان تایید صلاحیت نشده در هیات های اجرایی است/۱۴ دی ماه زمان پایان بررسی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حدود ۶ هزار داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عدم احراز صلاحیت شان در هیات های اجرایی اعتراض کردند که هیات نظارت استان ها در حال رسیدگی و بررسی به این اعتراضات است و تا ۱۴ دیماه نظر خود را اعلام می کند.

هیات نظارت استان ها در حال رسیدگی به اعتراض داوطلبان تایید صلاحیت نشده در هیات های اجرایی است/۱۴ دی ماه زمان پایان بررسی
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، هادی طحان نظیف روز شنبه در نشست خبری ماهانه خود با ارائه گزارشی از لوایح و مصوبات گفت: ۵ طرح و لوایح از جمله بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی شد و این طرح مغایر با قانون اساسی تشخیص داده نشده است‌.

وی موضوع بعدی را بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: ایرادات آن تقدیم مردم می شود.

 سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: بند کاف تبصره ۲ مربوط به موضوع قیر است که این در شورای نگهبان ایراد شکلی داشت و این موضوع در دستور کار مجمع بود که تعیین تکلیف شده است.

طحان نظیف درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی گفت این موضوع در برنامه هفتم مصوب شد و هنوز در شورای نگهبان بررسی نشده است. تا کنون ۱۵ جلسه غیررسمی در شورای نگهبان درباره برنامه هفتم  برگزار شد.

این مصوبه موافقان و مخالفانی دارد اما چون هنوز در صحن شورای طرح نشده است نظری ندارم.

۶۹ نفر غایب و حاضرین از شیعه و سنی بودند و کسانی که در ادوار گذشته در آزمون پذیرفته شدند دعوت به مصاحبه می کنیم و در یک ماه آینده پذیرفته شدگان جدید به مصاحبه دعوت می شوند.

 

 

هیات نظارت استان ها در حال رسیدگی به اعتراض داوطلبان تایید صلاحیت نشده در هیات های اجرایی است/۱۴ دیماه زمان پایان بررسی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حدود ۶ هزار داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عدم احراز صلاحیت شان در هیات های اجرایی اعتراض کردند که هیات نظارت استان ها در حال رسیدگی و بررسی  به این اعتراضات است و تا ۱۴ دیماه نظر خود را اعلام می کند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج که آیا شکایات تایید صلاحیت نشده های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در کجا رسیدگی و کی به این شکایات پاسخ داده می شود، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی رسیدگی و بررسی صلاحیت و تایید داوطلبان انتخابات در سه مرحله هیات های اجرایی، هیات نظارت استان و شورای نگهبان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هیات های اجرای که متشکل از معتمدین و سه شخصیت حقوقی هستند ۱۵ روز فرصت دارند صلاحیت ها را بررسی کنند که اگر در این دور صلاحیت تعدادی احراز نشده باشد ، داوطلبان می توانند شکایت را به هیات های نظارت استان ببرند.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: ۵۲۸۸ نفر از نظر هیات اجرایی به هیات های نظارت استان اعتراض کرده اند و هزار نفر هم اعتراضی به عدم تایید صلاحیت خود نداشته اند. هیات های نظارت هم ۵۰ روز فرصت بررسی و تا ۱۴ دیماه فرصت اعلام  اعتراض دارند  که آن هم نهایی نیست.

طحان نظیف یادآور شد: مرحله سوم بررسی در شورای نگهبان است که اگر صلاحیت این افراد در هیات نظارت هم تایید نشود در شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد‌.

 

 

شورای نگهبان توصیه پذیر نیست

طحان نظیف درباره برخی اظهارات در فضای مجازی و تحت تاثیر قرار دادن شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها تصریح کرد:  شورای نگهبان توصیه پذیر نیست و به دنبال انجام وظایف خود است. ممکن است برخی سیاسیون مطالبی در فضای مجاری مطرح کنند اما اجازه دهند شورای نگهبان وظایف و مسئولیت خود را انجام دهند‌.

سخنگوی شورای نگهبان درباره شفافیت مالی داوطلبان انتخابات اظهار کرد: یکی بحث شفافیت مالی برای هزینه کرد مالی دوران انتخابات است که بر مبنای قانون سال ۹۸ انجام می‌شود و داوطلبان شماره حسابی در سامانه اعلام کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه پاکدستی و سلامت اقتصادی داوطلبان یکی از مولفه های اصلی در انتخابات است، بیان کرد: داوطلب جزو فرارکنندگان مالیاتی و  ارزی نباشد و شورا براساس گزارش های ارسال شده اظهار نظر می کند.

طحان نظیف درباره مصوبه کاهش خدمت سربازی مجلس اظهار کرد: هنوز برنامه هفتم را بصورت رسمی دریافت نکردیم و ان شاءالله پس از دریافت برنامه موضوع را بررسی خواهیم کرد. و باید سوابق موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان

https://bayanbox.ir/info/8428541929256005809/13-Moj

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه