English

کشور چین از نقش ایران در سازمان‌های بین‌المللی حمایت می‌کند

رئیس بخش روابط بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن عنوان کرد که کشورش از ایفای نقش تهران در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس حمایت می‌کند.

کشور چین از نقش ایران در سازمان‌های بین‌المللی حمایت می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از رادیو چین ، لیو جیان چائو رئیس بخش روابط بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز سه شنبه (۳۰ آبان) با محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن دیدار و گفت وگو کرد.

لیو با اشاره به دیدار شی جین پینگ و آیت الله ابراهیم رئیسی رؤسای جمهوری دو کشور در اسفند ۱۴۰۱ و حصول توافق مهم همکاری میان دو کشور، تاکیدکرد : پکن و تهران برای تبادل تجربیات در زمینه زمامداری، افزایش اعتماد متقابل و پیشبرد همکاری عملی، با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: چین از ایفای نقش ایران در سازوکار همکاری سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس حمایت می کند.

لیو خاطرنشان کرد که پکن به تقویت هماهنگی و همکاری با تهران در راستای حفظ منافع مشترک کشورهای در حال توسعه و عدالت بین المللی تمایل دارد.

بختیار هم نیز در این دیدار با اشاره به دستاوردهای همکاری دو کشور در ابعاد مختلف اظهار داشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین مایل به ایفای نقش مثبت در راستای تقویت همکاری های احزاب و سازمان های سیاسی بین دو کشور و نیز توسعه مشارکت جامع راهبردی دو کشور، است.

وی ضمن قدردانی از پشتیبانی پکن از تهران در پیوستن به سازوکارهای چند جانبه از جمله بریکس، خاطرنشان کرد که ایران به تقویت هماهنگی با چین تمایل دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه