English

وزیر خارجه عربستان:

اقدامات اسلامی-عربی برای اتمام جنگ در غزه فردا با سفر به چین آغاز می‌شوند

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که اولین گام برای عمل به تصمیمات گرفته شده در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی درباره جنگ غزه، سفر مشترک جمعی از وزرای این کشورها به چین است.

اقدامات اسلامی-عربی برای اتمام جنگ در غزه فردا با سفر به چین آغاز می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج

،  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان پس از دیداری که با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس منامه ۲۰۲۳ داشت، اظهار کرد: جمعی از وزرای کشورهای عربی و اسلامی در چارچوب سفری به برخی کشورهای جهان با هدف توقف جنگ در غزه در اسرع وقت، فردا دوشنبه به چین سفر خواهند کرد.

بن فرحان تاکید کرد: در حال حاضر اولویت توقف جنگ در نوار غزه است و مشکلات ساکنان این منطقه باید پایان یابند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه گفت: گفتگوی فشرده‌ای با تمرکز بر شرایط موجود در غزه انجام دادم و بار دیگر برقراری فوری آتش‌بس را خواستار شدم و بر لزوم فراهم کردن شرایطی برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تاکید کردم.

او افزود: ما همراه با هم طرح صلح را از چند ماه قبل کلید زدیم و اتفاقاتی که از آن زمان رخ دادند، به وضوح نشان می‌دهند که صلح ضروری بوده و حرکت به سمت راه‌حل دو دولتی مساله مهمی برای امنیت منطقه و همه است.

بن فرحان همچنین ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای صلح دائمی از راه تشکیل کشور فلسطین از سرگرفته شوند.

در بیانیه پایانی اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای عربی و اسلامی اعلام شد که کشورهای شرکت‌کننده تصمیم گرفتند که محاصره نوار غزه را در هم شکسته و کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه، غذا، دارو و سوخت فورا به این منطقه منتقل شوند.

در این اجلاس که به میزبانی ریاض برگزار شد، وزرای خارجه کشورهای عربستان-به عنوان رئیس این اجلاس در کنار کشورهای اردن، مصر، قطر، ترکیه، اندونزی، نیجریه و فلسطین مکلف شدند اقدام بین‌المللی فوری را از طرف تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای توقف جنگ علیه غزه و اعمال فشار جهت آغاز یک عملیات سیاسی جدی و واقعی با هدف برقراری صلح پایدار، فراگیر و مطابق اصول بین‌المللی در پیش بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه