English

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

با قانون نمی‌توان تغییر رفتار ایجاد کرد/ دستور دادن نتیجه عکس می‌دهد

مسعود پزشکیان با بیان اینکه با قانون نمی‌توان تغییر رفتار ایجاد کرد، گفت: دستور دادن به جوانان نتیجه عکس می‌دهد باید به آنها الگو نشان دهیم درحالی که بعد از ۴۴ سال از انقلاب یک الگوی خوب نتوانستیم به جوان نشان دهیم.

با قانون نمی‌توان تغییر رفتار ایجاد کرد/ دستور دادن نتیجه عکس می‌دهد

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، در واکنش به ایجاد اشکالات از لایحه عفاف و حجاب از سوی شورای نگهبان گفت: اگر به موضوع عفاف و حجاب دستوری نگاه کنیم، با واکنش جوانان مواجه می‌شویم و نتیجه عکس می‌گیریم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این لایحه اظهار کرد: جزئیات را نمی‌دانم اما این را می‌دانم که تغییر رفتار به این سادگی محقق نمی‌شود و برای تغییر رفتار، چیزهای زیادی باید اصلاح شود.

وی افزود: اغلب فرزندان و نوه‌های ما رفتار و ذهنیت ما را نمی‌پذیرند؛ با دعوا و زدن و بیرون کردن نمی‌توان به آنها گفت هر چه من گفتم را بپذیرید. جامعه هم نمونه بزرگ خانواده است. اینها بچه‌های ما و مردم عیال حاکمیت هستند. با مردم باید با زبان خوش صحبت و هدایت کرد. گرفتن، زدن، جریمه کردن و بستن، فکر نمی‌کنم جواب بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان جمله‌ای از حضرت علی(ع) به مالک‌اشتر گفت: امام به مالک می‌گوید، نگو به مردم که من امیرم و دستور می‌دهم که رعایت کنید که این امر سه تالی فاسد دارد؛ یکی قلب‌ها را سیاه و پایه‌ها و اساس دین را ضعیف می‌کند و انقلاب و دگرگونی‌ها را به همراه دارد؛ یعنی دستور دادن نه تنها اصلاح نمی‌کند، بلکه کینه ایجاد و زمینه برای اعتراضات دیگر فراهم می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

ابهامات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب/ ضرورت شفافیت مرزهای ضوابط مصوبه

یک ریال از جریمه این قانون به جیب دولت نمی‌رود/ در قانون عفاف و حجاب مردم رو در روی هم قرار نمی‌گیرند

لایحه عفاف و حجاب ذیل اصل ۸۵ موقتی اجرا می شود نه دائمی

اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب فردا مطرح می شود/ سلبریتی های صدا و سیما پرچمدار ترویج بی حجابی

 

پزشکیان تاکید کرد: با قانون نمی‌توان تغییر رفتار ایجاد کرد؛ با یک قسمت قانون، با نشان دادن خانواده موفق و فیلمی که نشان می‌دهند و جلودار هستند، می‌توان کاری کرد. بیاییم زنان موفق با حجاب را نشان دهیم. وقتی از آدم‌هایی حرف بزنیم که هیچ دستاوردی ندارند و بعد بگوییم این الگو خیلی خوب است که نمی‌شود.

وی افزود: چرا پس از ۴۴ سال نتوانستیم الگو نشان دهیم، می‌گویند اصلاح‌طلب‌ها بد بودند، اگر شما خوب هستید، خانمی بیاورید که همه دخترها عاشقش بشوند، چون انسان دنبال خوبی و زیبایی است و زیبایی در علم، رفتار و هنر است، نه زیبایی صورت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه