English

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج؛

لایحه عفاف و حجاب ذیل اصل ۸۵ موقتی اجرا می شود نه دائمی

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مهمترین حسن ذیل اصل ۸۵ رفتن لایحه عفاف و حجاب را اجرای آزمایشی آن دانست و گفت: لایحه عفاف و حجاب در صورت تصویب براساس اصل ۸۵، به صورت موقتی و آزمایشی اجرا می شود نه دائمی

لایحه عفاف و حجاب ذیل اصل ۸۵ موقتی اجرا می شود نه دائمی

جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با بیان اینکه هم موافق و هم مخالف اصل ۸۵ی شدن لایحه عفاف و حجاب بوده ام، گفت: برای این موافقت و مخالفتم یک سری دلایلی داشتم و بین این دو مانده بودم.

وی ادامه داد: اگر لایحه در صحن علنی مجلس بررسی می شد، شفاف و همه چیز مشخص بود اما الان  که در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی می شود آن شفافیت را ندارد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس خاطرنشان کرد: از سویی لایحه عفاف و حجاب ۷۴ ماده داشت که بررسی آن در صحن واقعا فرایندی وقت گیر بود و شاید بررسی آن تا سه ماه نمایندگان را درگیر خود می کرد؛ در کنار اینها، به نظر می رسید خروجی آن به نفع مردم نبود.

 

بیشتر بخوانید:

اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب فردا مطرح می شود/ سلبریتی های صدا و سیما پرچمدار ترویج بی حجابی

براساس لایحه عفاف و حجاب، گذرنامه بی‌حجابان جلب می‌شود

دختران زیر ۱۸ سال در صورت تخلف حجاب و عفاف از خدمات اجتماعی محروم می‌شوند

بودجه ای برای عفاف و حجاب دیده نشده است

اینفوگرافیک/جزئیات جدید لایحه حجاب و عفاف

 

رشیدی کوچی از دیگر معایب بررسی لایحه عفاف و حجاب مطابق با اصل ۸۵ ی را اتخاذ تصمیمات نامناسب در کمیسیون مربوطه دانست و اظهار کرد: دغدغه ام این است اصل ۸۵ی شدن باعث می شود افرادی در کمیسیون که شرایط جامعه را به خوبی درک نمی کنند آن را به تصویب برسانند و تصمیمات نامناسبی در این زمینه بگیرند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهمترین حسن اصل ۸۵ی شدن لایحه عفاف و حجاب این است که آزمایشی و به طور موقت اجرا می شود؛ یعنی خروجی آن قانون موقت است نه دائمی.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه