English

نایب رئیس کمیسیون شوراها در گفتگو با خبرگزاری موج؛

اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب فردا مطرح می شود/ سلبریتی های صدا و سیما پرچمدار ترویج بی حجابی

نائب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی و شوراها با بیان اینکه هنوز اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب قطعی نشده است و این موضوع فردا در صحن علنی مجلس مطرح می شود، درباره کم کاری های فرهنگی در کشور گفت: اگر صدا و سیما برخی افراد را سلبریتی نمی کرد که پرچمدار ترویج بی حجابی شوند این شرایط پیش نمی آمد.

اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب فردا مطرح می شود/ سلبریتی های صدا و سیما پرچمدار ترویج بی حجابی

محمدحسن آصفری در گفت گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره رأی فراکسیون اکثریت مجلس  مبنی بر انجام آزمایشی لایحه عفاف و حجاب و بررسی آن به صورت  گفت: این لایحه هنوز اصل هشتاد و پنجی نشده و تازه قرار است فردا در صحن مطرح شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با ارائه توضیحی از اصل 85 ، اظهار کرد:  مجلس به دلیل مشغله های زیاد می تواند برخی لوایح و طرح ها را اصل هشتاد و پنجی کند یعنی به نمایندگی از خود به یکی از کمیسیون های تخصصی ماموریت دهد تا قانون مورد نیاز در حوزه های مختلف را مورد تصویب قرار دهد.

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب از این دست موارد است و فردا مشخص می شود که لایحه عفاف و حجاب در قالب یک کمیسیون تخصصی مانند کمیسیون حقوقی قضایی قرار می گیرد و در آنجا این موضوع بررسی خواهد شد.

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پاسخ به این پرسش که آیا افزودن ماده های زیاد به لایحه ارسالی دولت، از بازدارندگی آن نمی کاهد، گفت: این کار جزو اختیارات مجلس است اما درعین حال هر چه قانون خلاصه و مختصر و با جنبه بازدارندگی بیشتر باشد، بهتر است.

 

قانون عفاف و حجاب باید جنبه بازدارندگی داشته باشد

آصفری خاطرنشان کرد:هر چه ماده آن را بیشتر کنیم امکان اجرای آن کمتر است.

این نماینده مجلس گفت: به نظر می رسد دولت لایحه خوبی به مجلس ارائه کرده است و با حذف و اضافه می توان قانون جامعی تهیه کرد که بیشتر جنبه بازدارندگی داشته باشد و در کنار آن کار فرهنگی یعنی کار ایجابی و سلبی باهم انجام شود.

 

اگر فعالیت های 32 دستگاه در حوزه فرهنگی خوب بود وضع حجاب امروز ما این نبود

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره اینکه چرا با توجه به وجود بیش از 30 نهاد فرهنگی درگیر ، چرا وضعیت عفاف و حجاب جامعه امروز ما چنین است، گفت: قبول دارم کم کاری های فراوانی در این حوزه داشته ایم.

وی ادامه داد: 32 دستگاه در حوزه فرهنگی کار می کند که اگر فعالیت های آنها درست بود امروز به اینجا نمی رسیدیم. اگر صدا و سیمای ما برنامه های خوب و متنوعی تولید می کرد و برخی افراد را سلبریتی نمی کرد که پرچمدار ترویج بی حجابی شوند این شرایط پیش نمی آمد. اما فعلا باید به دنبال قانون باشیم تا مقصر.

 

با ترویج دهندگان بی حجابی باید برخورد شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی هدفمند و برخی هم بر اثر ندانم کاری و ذوق و علاقه خود این کار را انجام می هند؛ تصریح کرد: قانون باید با آنانی که هدفمند ترویج بی حجابی می کنند، برخورد کند.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید کار فرهنگی انجام شود، خاطرنشان کرد: اما باید با آنانی که ساماندهی شده اند؛  بابت پوشش نامناسب خود پول دریافت می کنند و با کشف حجاب خود به دنبال گرفتن ویزا در کشور  خارجی و گرین کارت و همچنین به دنبال اخذ امتیازات شخصی هستند، برخورد جدی شود.

آصفری اذعان کرد: برای این دسته از افراد مردم اصلا مهم نیست و صرفا به دنبال اهداف شخصی خود هستند.

به گزارش خبرگزاری موج، در جریان نشست علنی امروز یکشنبه ۱۵ مرداد صحن علنی مجلس، عضو هیأت رئیسه لایحه یک فوریتی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و یک طرح و یک لایحه دیگر را اعلام وصول کرد.

 

بیشتر بخوانید:

تقاضای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی اعلام وصول شد

هر آنچه در مورد لایحه حجاب و عفاف باید بدانید

اینفوگرافیک/جزئیات جدید لایحه حجاب و عفاف

 

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیونهای داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید بصورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهائی آنها با مجلس خواهد بود.

همچنین ماده ۳۹ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد سازو کار کمیسیون مشترک می‌گوید: در مورد طرح‌ها و لوایحی که به تشخیص هیأت رئیسه به دو یا چند کمیسیون ارتباط اساسی داشته باشند، کمیسیون مشترک تشکیل می‌گردد. تعداد اعضای کمیسیون مشترک بیست وسه نفر می‌باشد. تعیین سهم هر کمیسیون به ‌وسیله هیأت رئیسه مجلس و انتخاب آنان توسط کمیسیون ذی‌ربط می‌باشد.

کمیسیون مشترک در انتخاب هیأت رئیسه و ارائه گزارش و سایر مقررات مانند دیگر کمیسیون‌ها اقدام می نماید.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی پس از اعلام وصول این لایحه بیان کرد: در جلسه امروز فراکسیون پیشنهاد شد لایحه عفاف و حجاب به صورت اصل ۸۵ یعنی بررسی در کمیسیون به جای صحن و اجرای آزمایشی انجام شود که با آن موافقت شد.

بوالفضل عمویی گفت: صبح امروز موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی فراکسیون انقلاب اسلامی بود. در این جلسه نمایندگان درباره ضرورت و نحوه رسیدگی به لایحه در مجلس اظهارنظر کردند.

وی بیان کرد: نمایندگان بر ضرورت رسیدگی سریع‌تر به این لایحه تاکید داشتند و درباره نحوه بررسی آن مطالبی بیان کردند. با توجه به اینکه این لایحه ۷۰ ماده دارد و پیشنهادهای زیادی برای مواد آن ثبت شده است، پیشنهاد شد که این لایحه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود و بر مبنای همین اصل اجرای قانون هم از لحاظ زمانی محدود و آزمایشی باشد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رأی گیری در فراکسیون قرار گرفت و ۷۳ درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند، به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه