English

وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس مجلس لبنان:

طوفان‌ الاقصی واکنشی طبیعی به افراطی‌گری مستمر رژیم صهیونیستی بود

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در بیروت، با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار و ابراز داشت: طوفان‌ الاقصی یک تصمیم و اقدام کاملا فلسطینی و واکنشی طبیعی به افراطی‌گری مستمر رژیم صهیونیستی بود.

طوفان‌ الاقصی واکنشی طبیعی به افراطی‌گری مستمر رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری موج، در دیدارحسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه ایران و  نبیه بری ، رئیس مجلس لبنان علاوه بر گفت‌وگو در خصوص تحولات سیاسی لبنان، آخرین وضعیت تحولات غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش های جاری در روند سیاسی داخلی لبنان، گفت با توجه به جایگاه مهم لبنان در منطقه، ثبات و امنیت لبنان از اولویت های بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران است و ایران از استقرار، امنیت و ثبات لبنان حمایت می کند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین نیز گفت: طوفان‌ الاقصی یک تصمیم و اقدام کاملا فلسطینی و واکنشی طبیعی به افراطی‌گری مستمر رژیم صهیونیستی بود.

امیرعبداللهیان حمایت آمریکا و اروپا از جنایات جاری رژیم صهیونیستی در عین اعتراف آنان به افراطی گری نتانیاهو و رفتارهای تحریک آمیز او را، اقدامی غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت، دعوت دیگران در منطقه به خویشتنداری از یک سو و حمایت همه جانبه از رژیم غاصب اسرائیل برای ادامه جنایات جنگی از سوی دیگر، رفتاری متعارض و ناقض ادعایی است که می گویند ما خواهان توسعه دامنه جنگ و درگیری نیستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه را اولویت اول و فوری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در این راستا پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را ارائه کرد و ضمن پیگیری این ایده، از ابتکارات کشورهای اسلامی حمایت می کند.

نبیه بری نیز در این دیدار آخرین وضعیت روند و تحولات سیاسی لبنان را مورد اشاره قرار داد. وی با تشکر و اعلام حمایت از تلاشها و ابتکار عمل سیاسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مردم غزه، گفت آنچه در غزه ه در حال رخ دادن است، غیرقابل باور است و رژیم صهیونیستی کشتارهای بیرحمانه ای را در حق کودکان و زنان و سالخوردگان و همه شهروندان و نیز زیرساخت‌ها و اماکن عمومی و درمانی و نیز مساجد غزه انجام می دهد که باید این روند متوقع شود.
وی حمایت از فلسطین را مسؤلیتی همگانی و مسئولیت همه کشورهای اسلامی دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه