English

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

متاسفانه عدم سروسامان اتباع در کشور باعث مشکلات زیادی شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه عدم سروسامان اتباع در کشور باعث شده مشکلات زیادی اعم از امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و... در کشور به وجود بیاید که مثال عینی آن اتفاقات اخیر تروریستی در شاهچراغ شیراز بود.

متاسفانه عدم سروسامان اتباع در کشور باعث مشکلات زیادی شده است

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به حضور اتباع غیرقانونی در کشور، اظهار داشت: بعد از اتفاقات اخیری که در افغانستان افتاد سیل مهاجران افغانی به کشور زیاد شد از این رو گفتگوهایی که با دولت و رئیس جمهور داشتیم توصیه شد که دولت هر چه زودتر سازمان ملی مهاجرت را تاسیس کند تا اوضاع اتباع در کشور سر و سامان یابد.

وی افزود: کشور ما در منطقه ای قرار دارد که از همه لحاظ مهاجر پذیر است که مهاجرین افغانستانی نیز از همه بیشتر هستند از این رو تاسیس این سازمان اکنون در دستورکار دولت، مجلس و وزارت کشور است و در مراحل پایانی خود قرار دارد.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه عدم سروسامان اتباع در کشور باعث شده مشکلات زیادی اعم از امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و... در کشور به وجود بیاید که مثال عینی آن اتفاقات اخیر تروریستی در شاهچراغ شیراز بود.

مالکی تصریح کرد: حتی برخی از این تبعه ها قصد ترور برخی از شخصیت ها و حرکات انتحاری در کشور را داشتند که توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه سازمان ملی مهاجرت به زودی تاسیس می شود، بیان داشت: با تاسیس این سازمان تمام اتباع شناسایی می شوند و مشخص می شود که هر فرد تبعه چه اقدامی در کشور دارد انجام می دهد. همچنین نخبگان اتباع شناسایی می شوند که می توان از آن ها استفاده های لازم را داشت.این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از تاسیس سازمان ملی مهاجرت حتما این اتفاقات اخیر و پخش کلیپ های در فضای مجازی دنبال خواهد شد و افرادی که از قانون ایران تخطی کرده باشند با آن ها برخورد محکم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حسن

    لطفا سریع رسیدگی کنید.

  • حسین

    بسیار عالی
    انشالله سریع تر انجام شود

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه