English

رئیس‌جمهور:

استفاده غرب از زنان ابزاری است

رئیس جمهوری در جشنواره بین المللی رسانه خورشید ابراز داشت: ایران معتقد است استفاده غرب از زنان، استفاده ابزاری است و توجهی به هویت و جایگاه زنان ندارند. نگاه انقلاب اسلامی به زن، ابزاری نیست، خانه‌نشین کرده هم نیست. بلکه الگوی سومی دارد که نفی نگاه غرب و نفی نگاه خانه نشینی به زن است.

استفاده غرب از زنان ابزاری است

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم رئیسی امروز در نشست شرکت کنندگان در جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید ، با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ص)، اظهار کرد: گزارش نشست رسانه خورشید در مشهد را دریافت کردم؛ گفت‌وگوهای بسیار خوبی در جهت ارتقای کار رسانه‌های مستقل و آزاد و معرفت‌افزایی و آگاهی بخشی و امیدافرینی در کشورهای مختلف و زمینه‌ای برای همگرایی، همکاری و همفکری خانم‌ها مطرح شده تا دبیرخانه‌ای فعال و چنین نشست‌هایی برگزار شود.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) جلوه همه خوبی‌های عالم است. انسان‌ها به دنبال الگو هستند و بهترین الگو زندگی پیامبر(ص) است. پیامبر به زن و حقوق زن توجه داشت. پیامبر به مقام زن و به احیای حقوق زنان توجه دارد. در ایران به سنت نبوی توجه دارد و حقوق زنان همواره مورد توجه اما خمینی(ره) بود. نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه است. زنان در زمینه های علمی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی نقش مهم و مثال زدنی ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: ایران معتقد است استفاده غرب از زنان ، استفاده ابزاری است و توجهی به هویت و جایگاه زنان ندارند. نگاه انقلاب اسلامی به زن، ابزاری نیست، خانه‌نشین کرده هم نیست. بلکه الگوی سومی دارد که نفی نگاه غرب و نفی نگاه خانه نشینی به زن است.  زن می‌تواند در کنار مرد منشا آثار زیادی در جامعه‌سازی باشد. زن هم در خانواده و هم جامعه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. غرب، حقوق زن را به عنوان ابزار برای فشار آوردن به کشورهای مستقل استفاده می‌کنند، آن‌ها طرفدار حقوق زن نیستند. طومار زیادی از نقض حقوق انسان و زنان در غرب وجود دارد. ما در جایگاه مدعی حقوق بشریم و غرب در جایگاه متهم قرار دارد و باید پاسخ دهد چرا حقوق بشر را نقص می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه