English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

زبان گویای مردم ایران در نیویورک

اعلام این جمله رئیس جمهور پیش از عزیمت به نیویورک که زبان گویای مردم ایران خواهم بود و نشستی هم با رسانه‌ها خواهم داشت، بیانگر تدبیر و حزم اندیشی سید ابراهیم رئیسی برای شناساندن چهره واقعی ایران و روی خوش به دنیاست.

زبان گویای مردم ایران در نیویورک

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سازمان ملل که مقر آن در نیویورک و در دل منهتن و خاک آمریکا واقع است هر ساله در ماه سپتامبر مجمع عمومی آن نشستی با حضور و سخنرانی سران کشورهای دنیا برگزار می کند.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که رئیس جمهور آن برای ایراد سخنرانی به نیویورک می‌رود. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم که اواخر شهریور سال قبل هم به نیویورک رفته و در جمع سران کشورها سخنرانی کرده بود، امروز صبح هم برای دومین بار عازم نیویورک شد.

 

رئیس جمهور ایران اما قبل از عزیمت اعلام کرده است که زبان گویای مردم ایران خواهد بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این سفر نشستی با اصحاب رسانه برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی خواهیم داشت تا پاسخگوی سوالات احتمالی خبرنگاران باشیم و نشستی هم با سیاستمداران برگزار خواهیم کرد.

وی یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی را تعامل با کشورهای جهان و سازمان های منطقه ای و فرامنطقه ای و بین المللی دانست و بر نقش تعیین کننده سارمان ملل در توسعه و امنیت  و صلح و عدالت جهانی تاکید کرد و گفت: تصمیمات سازمان ملل به دور از هرگونه تبعیض  و بی عدالتی و بدون تاثیر پذیری از قدرت های بزرگ باشد.

 رئیسی با بیان اینکه مقابله با امپراتوری رسانه‌ای دشمن  در دستورکار است و در این سفر زبان گویای مردم ایران برای بیان حقایق به دولت‌ها و ملت‌ها خواهم بود یادآور شد: روابط دوجانبه در این سفر تقویت خواهد شد و با روسای کشورهایی که برای حضور در مجمع عمومی شرکت کرده‌اند دیدار و نشست های دو جانبه خواهیم داشت.

 

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور عازم نیویورک شد

مواضع به حق ملت ایران را به گوش جهان می‌رسانم

 

رئیسی در نخستین حضور خود در سازمان ملل چه گفت؟

رئیسی که پیشتر هم برای نخستین بار به مقر سازمان ملل رفته بود با استفاده بهینه از این فرصت، در سخنرانی خود در مجمع‌ عمومی سازمان ملل تصویر شهید سلیمانی را در دست گرفت تا مظلومیت ایران و ایرانیان را  به جهانیان نشان دهد.

وی در این مدت کوتاه حضور خود و هیات همراه وی در نیویورک، تلاش کرد تا بار دیگر مانع سوء استفاده از برخی اتفاقات داخلی توسط دشمنان این مرز و بوم شود.

رئیس‌جمهور ایران حتی به مسأله درگذشت « مهسا امینی » هم اشاره کرد تا بگوید به عنوان رئیس جمهور ایران جان تک تک شهروندان برای او مهم است، حتی اگر خود در آن لحظه در خارج از خاک وطن باشد.

 رئیسی در جمع ایرانیان مقیم آمریکا تأکید کرد که موضوع فوت این دختر را همان طور که به پدر این دختر خانم قول داده‌ است با جدیت پیگیری خواهد کرد.

اما درعین حال خاطرنشان کرد که اغتشاش در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست، چون امنیت مردم و جامعه را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری موج، حال که رییس جمهور برای بار دوم به نیویورک سفر کرده مطمئنا با توجه به کسب تجربه از سفر قبلی با دست پر تدی به کشور باز خواهد گشت و مانند دور قبل با دیدارهای جداگانه با سران بسیاری از کشورها و دعوت از آنها برای سفر به ایران، توسعه و تقویت پهنه دیپلماسی را که از آغاز این دولت شاهد آن بوده‌ایم را  به منصه ظهور خواهد رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه