English

وزیر خارجه ایران در سوریه:

اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نمی‌ماند

وزیر امور خارجه ایران گفت: تاکید می کنم در منطقه هیچ اقدام تجاوزکارانه و جنایت رژیم صهیونیستی از سوی منطقه بدون پاسخ نمانده و نخواهد ماند.

اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای سوریه گفت: امروز گفت‌وگوهای خوبی را با فیصل مقداد درخصوص موضوعات دوجانبه بین المللی و منطقه‌ای داشتیم. مایلم حملات ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل که فرودگاه حلب و مناطق غیرنظامی سوریه را هدف قرار داد قویاً محکوم کنم.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می کنم در منطقه هیچ اقدام تجاوزکارانه و جنایت رژیم صهیونیستی از سوی منطقه بدون پاسخ نمانده و نخواهد ماند.

 

بیشتر بخوانید:

ایستادگی مشترک ایران و سوریه تضمین‌کننده پیروزی دو کشور است

اظهارات مثبت عربستان درباره دمشق را بررسی می‌کنیم

 

 نشست کمیسیون عالی مشترک ایران و سوریه در تهران

وی با اشاره به دیدارش با نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه گفت: توافق داریم که کمیسیون عالی مشترک ایران و سوریه به ریاست معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست‌وزیر سوریه در تهران در آینده نزدیک برگزار شود. تقویت هر چه بیشتر مناسبات تجاری و همکاری‌های اقتصادی به ویژه بین تجار و بازرگانان دو کشور مورد توجه جدی ما قرار داشت.

امیرعبداللهیان ادامه داد: خرسندیم که سفرهای زیارتی و سیاحتی مردم عزیز ایران به سوریه از سر گرفته شده و ما همین موضوع را در خصوص استقبال از مردم عزیز سوریه در ایران قائلیم و آماده پذیرش اتباع سوریه برای زیارت و سیاحت در ایران هستیم.

وی گفت: در خصوص تحرکات گروه‌های تروریستی و تلاش آمریکایی‌ها برای سازمان دهی تروریست‌ها و تداوم حضور اشغالگرانه آنها در خاک سوریه به بهانه مبارز ه با داعش گفت‌وگو کردیم.

 

 امنیت سوریه و امنیت منطقه دغدغه جدی ما

وزیر خارجه افزود: امنیت سوریه و امنیت منطقه دغدغه جدی و مشترک ماست. به حمایت‌های قوی خود از رهبری، ارتش، دولت و ملت سوریه در راستای رسیدن به منطقه‌ای امن، با ثبات و توسعه یافته ادامه می‌دهیم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: معتقدیم که روابط دوستانه و مبتنی بر همسایگی و برادری بین سوریه و ترکیه به نفع دو کشور و منطقه است. بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها از جمله در قبال سوریه و ترکیه تأکید داریم.

وی گفت: در آخرین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه ایده‌های سازنده‌ای برای استقرار امنیت در مرز مشترک سوریه و ترکیه و احترام به تمامیت ارضی و دغدغه‌های امنیتی مشترک دو کشور مطرح شد.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ایران به تلاش ها برای رفع سوءتفاهم‌ها بین ترکیه و سوریه و استقرار صلح و امنیت در مرز مشترک سوریه و ترکیه ادامه خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه