English

سخنگوی کمیسیون تلفیق:

بیمه تامین اجتماعی خدمات درمانی و بازنشستگی اصحاب رسانه را فعال شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: مقرر شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه نسبت به پوشش بیمه تامین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی اقدام کند.

بیمه تامین اجتماعی خدمات درمانی و بازنشستگی اصحاب رسانه را فعال شود

به گزارش خبرگزاری موج، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه ۳۱ مرداد) کمیسیون تلفیق در رابطه با ارتقا فرهنگ عمومی و رسانه گفت: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق مواد ۷۳ تا ۷۵ برنامه هفتم توسعه که در مورد خصوص حوزه فرهنگ و رسانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد که تا پایان برنامه هفتم توسعه تولید سالانه ۲۰ فیلم فاخر و ارزشمند ساخته شود. همچنین رشد ۲۵ درصدی مؤسسات فرهنگی هنری و رشد ۷ درصدی هنرجو هنرستان‌ها در هر سال برنامه ریزی شد.

زنگنه اظهار داشت: از دیگر مصوبات کمیسیون آن بود که رشد ۲۵ درصدی هنرجویان هنرستان‌ها در حوزه پویانمایی داشته باشیم و همچنین حداقل ۷۳۰۰ ساعت تولید پویانمایی ویژه کودکان و نوجوانان ساخته شود.

وی ادامه داد: تربیت حداقل ۲۰ هزار مربی سواد رسانه‌ای و همچنین ۱۰ هزار مسجد پایگاه قرآنی تا انتهای برنامه هفتم توسعه شکل بگیرد. تعداد حافظان قرآنی از یک تا ۳۰ جز حداقل ۱۰ میلیون نفر با ایجاد ۱۲۰۰ مدرسه رسمی حفظ قرآنی دولتی و غیر دولتی به تصویب رسیده است.

زنگنه تاکید کرد: همچنین به جهت تحول در نظام فرهنگی کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مجموعه‌های فرهنگی مکلف شده‌اند که در طول سال اول برنامه هفتم توسعه اصلاح رویه‌ها، رویکردها، روش‌ها، مأموریت‌ها، ساختارها و تشکیلات دستگاه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند. تا پایان سال اول برنامه این تغییرات را در نهادهای ذی‌ربط تصویب برسانند.

وی اضافه کرد: مقرر شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه نسبت به پوشش بیمه تأمین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی با رعایت بند ش ماده ۲۹ اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق یادآور شد: همچنین مقرر شد فعالیت‌های مرکز توسعه فرهنگی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت ارشاد به صورت یک سازمان تجمیع شود همچنین مقرر شد هزینه انشعاب مجموعه‌های فرهنگی بر اساس نرخ تعرفه فرهنگی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه