English

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

با ارائه اسناد متقن از حقوق حقه خود در میدان نفتی آرش بهره مند می شویم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کسی حق دست اندازی به حقوق حقه ایران را ندارد، گفت: با ارائه اسناد متقن و قوی‌تر از حقوق حقه خود در میدان نفتی آرش بهره مند می شویم.

با ارائه اسناد متقن از حقوق حقه خود در میدان نفتی آرش بهره مند می شویم

حسین نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با بیان اینکه در همه جای دنیا میادین مشترک نفت و گاز در نقاط مرزی وجود دارد، گفت: از قبل هم اختلافات این چنینی در میادین  نفت و گاز مشترک جود داشت که برخی حل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: اما باید بیشتر تلاش کنیم تا از منافع دریا بیشتر بهره‌مند شویم و از منابع خدادادی منطقه خلیج فارس برای تامین انرژی خود و کشورهای مختلف را دنبال کنیم.

این نماینده مجلس با طبیعی خواندن اختلافات در نقاط مرزی مشترک تاکید کرد: درعین حال، بخش‌های مربوطه باید فعال‌تر باشند و با ارائه اسناد متقن و قوی‌تر و انجام پیگیری‌های جدی‌تر، بتوانیم از حقوق حقه خود بهره‌مند شویم و کسی جرات دست اندازی به حق ما را نداشته باشد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک افزود: این موضوع باید در قالب مذاکرات سودمند که بتواند منافع کشور ما را تامین کند ادامه یابد و جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور مدافع صلح، امنیت و ثبات منطقه گام‌های خوبی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه برداشته و در حوزه‌های اقتصادی و منایع زیر زمینی هم بتواند دست یابد.

به گزارش خبرگزاری موج، میدان گازی آرش که کویتی‌ها آن را الدوره می‌نامند، میدانی مشترک میان ایران، کویت و عربستان است که بخش‌هایی از آن در محدوده آب‌های تعیین حدود نشده میان ایران و کویت قرار دارد.

سعد البراک وزیر نفت کویت روز یکشنبه ۱۸ تیر (۹ ژوئیه) اعلام کرد کشورش و عربستان سعودی "حقوقی انحصاری" در میدان گازی الدوره (آرش) در خلیج فارس دارند

 مقام کویتی درحالی این ادعا را مطرح می کند که خود کویتی‌ها ۲۰ سال پیش برای تعیین تکلیف این میدان با ایران مذاکره کردند و حال کویت و عربستان سهم ایران در میدان گازی آرش را فراموش کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه