English

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

پول‌های درحال آزادسازی، غیرقانونی و بدون منطق بین الملل بلوکه شده بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پولهای ایرانی که در حال آزادسازی است بخشی از مطالبات و سرمایه های راکد شده در خارج از کشور است که غیرقانونی و به دور از منطق بین الملل بلوکه شده بود.

پول‌های درحال آزادسازی، غیرقانونی و بدون منطق بین الملل بلوکه شده بود

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق گفت: این پول ها سرمایه های ایران در خارج از کشور و متعلق به جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک این پول ها را مطالبات به حق ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای طرف قرارداد ما در حوزه نفتی موظف بودند پول قرارداد را پرداخت کنند و اینها جزو دیون و تعهداتشان بود که به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا نمی توانستند منتقل کنند.

 

بیشتر بخوانید:

فیلمموج/ جزئیات توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران

آزادی اموال بلوکه شده ایران مصداق تحقق عدالت است، نه باجگیری!

پول‌های بلوکه شده ای که در پی توافق برای تبادل زندانیان با آمریکا آزاد می شود

 

وی افزود: آنچه دارد اتفاق می افتد بخشی از مطالبات و سرمایه های راکد شده در خارج از کشور است که غیرقانونی و به دور از منطق بین الملل بلوکه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: این آزادسازی پول‌های بلوکه شده می تواند بسترساز اتفاقات بعدی باشد که در چارچوب مصالح نظام جمهوری اسلامی انجام می شود.

نوش آبادی بیان کرد: مبادله تعدادی از زندانیان با آمریکا براساس تشخیص مسئولان سیاسی و امنیتی کشور اتفاق افتاد که به دنبال آن مجموعا ۱۰ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران آزاد می شود.

وی ابراز امیدواری کرد بقیه پولهایی که با فشار آمریکایی ها غیرقانونی حبس شده است، هر چه زودتر آزاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره نوع رابطه غیر مستقیم با آمریکا بیان کرد: اگر چه با آمریکا رابطه سیاسی نداریم و قطع رابطه هستیم اما این مذاکرات غیرمستقیم و از سوی کشور ثالث انجام شد همانطور که پیشتر هم مشابه این مذاکرات را داشته ایم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه