English

آمریکا انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان را تایید کرد

آمریکا ضمن تایید انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان گفت که مشمول همان محدودیت‌هایی می‌شود که زمانی در حساب‌های عراق بود.

آمریکا انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری انتقال بخشی از وجوه مسدود شده ایران در عراق به بانک عمانی را تایید کرد.

میلر در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت پول‌های مسدود شده ایران در بانک‌های عراقی گفت: «من تأیید می‌کنم که عمان تمایل خود را برای دریافت بخشی از آن وجوه نشان داده است و ما انتظار داریم که این اتفاق بیافتد. ما معتقدیم که این یک گام مهم است.»

وی در مورد ممانعت آمریکا از پرداخت بدهی‌های عراق به ایران ادعا کرد: «همانطور که گفته بودیم، ما فکر می‌کردیم که خروج این پول از عراق مهم است، زیرا این منبع اهرمی است که ایران علیه همسایه‌اش استفاده می‌کند. بنابراین، این پول در یک صندوق یا حسابی در عمان نگهداری خواهد شد، اما همچنان مشمول همان محدودیت‌هایی خواهد بود که زمانی در حساب‌های عراق نگهداری می‌شد. به این معنی که این پول فقط می‌تواند برای فعالیت‌های غیرقابل تحریم مانند کمک‌های بشردوستانه استفاده شود و همه معاملات باید از قبل توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تایید شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مانع اصلی بر سر راه نهایی‌شدن توافق مبادلات زندانیان بین آمریکا و ایران چه بود، گفت: «بدیهی است که این یک موضوع بسیار حساس است. مطمئناً چیزی بیش از آنچه ما می‌خواهیم وجود ندارد. ما نیز می‌خواهیم زندانیان را در اسرع وقت به خانه برگردانیم. ما تا جایی که می‌توانیم سریع کار می‌کنیم تا این اتفاق رخ دهد. اما نمی‌توانم درباره جزئیات بیشتری صحبت کنم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه