English

وزیر خارجه ایران:

رئیس جمهوری پاییز به آفریقای جنوبی می‌رود

وزیر امور خارجه ایران ابراز داشت: بعد از سه سال، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار می‌شود.

رئیس جمهوری پاییز به آفریقای جنوبی می‌رود

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان  پیش از ترک تهران در تشریح اهداف سفر خود به آفریقای جنوبی گفت: بعد از وقفه‌ای سه ساله، قرار است که در روز پنچ شنبه، کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار شود.

وی همچنین با بیان اینکه در این سفر با رئیس‌جمهور این کشور آفریقایی نیز دیدار و رایزنی می‌کند، گفت: در این سفر در مورد آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با مقامات آفریقای جنوبی رایزنی خواهم کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از روز دوشنبه تیمی متشکل  از معاونین وزیران بیش از ۱۲ وزارتخانه دولتی و همچنین بخش خصوصی در آفریقای جنوبی حضور دارند، گفت: آنها در این سفر در ارتباط با موضوعات دوجانبه دو کشور رایزنی و گفتگو کرده و اسناد را برای سفر  آینده رییس جمهور به این کشور آماده می‌کنند.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رئیس‌جمهور به دعوت رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در دوم شهریورماه برای شرکت در نشست دوستان بریکس به آفریقای جنوبی سفر می‌کند ،ادامه داد : برنامه‌ریزی صورت گرفته که رییس جمهور برای انجام سفر دو جانبه، پائیز به آفریقای جنوبی سفر کند و در حال هماهنگی برای انجام این سفر هستیم.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:  آفریقای‌جنوبی کشور مهمی در جنوب آفریقا است ، روابط دیرینه‌ای بین دو کشور ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد و ما به دنبال احیای کامل روابط خود با این کشور هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه