English

وزیر امور خارجه:

پیش‌شرطی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا نداریم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه پیش شرطی برای تبادل زندانیان نداریم درباره حضور رئیس جمهور در نشست بریکس گفت: رئیس جمهور دوم شهریور به کیپ تاون می رود‌.

پیش‌شرطی درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا نداریم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، «حسین امیرعبداللهیان » وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه نشست «ایران و بریکس ؛ چشم اندازهایی برای شراکت و همکاری» در تهران، با اشاره به سفر اخیر خود به ژاپن و دیدارهایش با مقامات این کشور گفت: این سفر به دعوت وزیر امور خارجه ژاپن صورت گرفت و نخست‌وزیر ژاپن ایده‌هایی را در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها و کمک به این روند مطرح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره حضور ایران در نشست آتی سران گروه بریکس گفت: آقای رئیس‌جمهور در نشست سران بریکس پلاس در آفریقای جنوبی شرکت می‌کند.

 امیرعبداللهیان همچنین در مورد روند تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه نفر پنجمی هم به لیست آمریکایی‌ها برای تبادل اضافه شده است، گفت: عدد در این زمینه خیلی مهم نیست. از طریق عمان و قطر ماه‌هاست بین ایران و آمریکا در این زمینه تبادل‌نظر می‌شود. ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم به طرف‌های واسط نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.

همچنین حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست اختتامیه «ایران و بریکس؛ چشم‌اندازهایی برای شراکت و همکاری» اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس این بود که پتانسیل  همکاری‌ها میان ایران و بریکس در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار و در مورد آن مشورت و رایزنی صورت گیرد.

او با اشاره وضعیت کنونی گروه بریکس گفت: رشد اقتصادی اعضای بریکس، اعتماد نفس اعضای این گروه را افزایش داده است و اکنون شاهد این هستیم که تعداد زیادی از کشورها خواهان عضو این گروه هستند.

او همچنین گفت: گروه بریکس دارای ظرفیت خوبی برای الگوسازی همکاری‌های جنوب-جنوب است و می‌تواند در جهت اصلاح و رفع ضعف‌های موجود در نظم کنونی جهان نقش خوبی ایفا کند.

امیرعبداللهیان گفت: ایران با توجه به موقعیت و توانمندی‌های خود شریکی مطمئن و موثر برای همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه برای کشورهای عضو بریکس است

دیپلمات ارشد ایران گفت: شراکت ایران در برخی از پروژه‌های بریکس مثل حمل و نقل و کریدور شمال-جنوب و... آغاز شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه