English

وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرگزاری موج؛

وزارتخانه های صمت و ارتباطات از تولید گوشی های داخل حمایت می کنند/ اعطای وای‌فای رایگان در طول مسیر به زائران اربعین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر حمایت دو وزارتخانه صمت و ارتباطات از تولید گوشی های داخل درباره چگونگی خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی گفت: وزارت ارتباطات وای فای رایگان در طول مسیر در اختیار زائران قرار می دهد.

وزارتخانه های صمت و ارتباطات از تولید گوشی های داخل حمایت می کنند/ اعطای وای‌فای رایگان در طول مسیر به زائران اربعین

عیسی زارع پور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره تمهیدات اندیشیده برای ارتباط گیری اینترنتی بهتر برای زائران اربعین گفت: دو هفته قبل نشستی با وزیر ارتباطات عراق به منظور ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین حسینی انجام شد.تلاش بر این است نسبت به سال گذشته خدمات بهتری ارائه شود.

وی افزود: همانطور که می دانید خدمات در هر دو کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود اما تلاش بر این است تا این ابزار در اختیار وزارت ارتباطات دو کشور استفاده و بسته های بهتر برای رومینگ از عراق به ایران تعریف شود. 

 

اعطای وای فای رایگان در طول مسیر به زائران

وزیر ارتباطات اعلام کرد قرار بر این است خود وزارت ارتباطات نقاطی را در طول مسیر وای فای رایگان در اختیار زائران قرار دهد.

وی بیان کرد: همکاران در وزارت ارتباطات از اینجا تا مناطق مرزی اقدامات بسیار گسترده ای با استقرار سایت های سیار و تامین ارتباطات پایدار در مناطق مورد نیاز انجام داده اند تا قبل از ورود به خاک عراق در مسیرهایی که اعلام خواهد شد مثل همیشه بتوانیم ارتباطات با کیفیت به مردم ارائه دهیم.

زارع پور درباره هزینه بسته اینترنت گفت: قاعده ای که شورای عالی فضای مجازی مصوب کرد این است که تعرفه ترافیک داخل کشور برای آنهایی که آی پی هایش در سازمان فناوری اطلاعات کشور ثبت شده نیم بهاست و برای پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی یک سوم است البته بعضی از اپراتورها رعایت نمی کنند و سازمان تنظیم مقررات با آنها مکاتباتی داشته که با آنها برخورد لازم اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، همه دستگاه ها باید اطلاع رسانی های خود را در سکوهای داخلی قرار دهند، لذا وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مکلفند اطلاع رسانی را در این فضا انجام دهند.

 

حمایت از گوشی های تولید داخل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از گفتگو با بیان حمایت از تولید گوشی در داخل اظهار کرد: حوزه گوشی حوزه فعالیت مشترک بین وزارت ارتباطات و صمت است و درتلاشیم به شرکت هایی که ظرفیت تولید گوشی و سابقه انجام این کار را دارند برای تولید گوشی ایرانی کمک کنیم.

وی افزود: تولید به این معنا نیست که صفر تا صد کارش در کشور انجام شود می بینید که گوشی  اپل هم بعضا در حد مونتاژ است و گاهی طراحی را خودشان انجام می دهند و به معنایی طراحی از ما ساخت از جای دیگر است و ترکیب های مختلفی دارد.

زارع پور خاطرنشان کرد: بنابراین تلاش می کنیم تا با کمک وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری،  شرکت های تولیدی خوبی در حوزه گوشی تلفن همراه داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه