English

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرگزاری موج:

پیام رسان داخلی مشمول مالیات نمی شود/سازمان تنظیم مقررات پیام و تماس تبلیغاتی را بررسی می کند

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با بیان اینکه پیام رسان های داخلی مشمول مالیات نمی شوند درباره وضعیت پیامک ها و تماس های تبلیغاتی و ایجاد مزاحمت برای مردم، گفت: به سازمان تنظیم مقررات دستور دادم این موضوع را پیگیری کند.

پیام رسان داخلی مشمول مالیات نمی شود/سازمان تنظیم مقررات پیام و تماس تبلیغاتی را بررسی می کند

عیسی زارع پور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج و در واکنش به شکایت های مردم از پیامک ها و تماس های تبلیغاتی وقت و بی وقت گفت: هموطنان از پیام ها و تماس های تبلیغاتی شکایت ها و گلایه هایی دارند مبنی براینکه این پیامک هاو  تماس ها آرامش هموطنان را به هم می ریزد.

وی افزود: به همین منظور به سازمان تنظیم مقررات دستور دادم  تا این موضوع را بررسی و آن را ضابطه مند کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با کسانی که خلاف ضوابط اقدام به تبلیغات می کنند و آرامش مردم را به هم می ریزند حتما برخورد می شود.

زارع پور در پاسخ به اینکه آیا موسسه تبلیغاتی متخلفی شناسایی و با آن برخورد شده است یا نه، اظهار داشت: هنوز شناسایی کامل نشده چون چند روز است که یک کارگروه درحال بررسی این موضوع است.

وزیر ارتباطات همچنین با رد دسترسی به اطلاعات مردم در شبکه های اجتماعی گفت: احدی حق دست اندازی به اطلاعات مردم در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی را ندارد چون در این زمینه هم قانون وجود دارد و اصل 25 قانون اساسی است و هم به گونه ای می توان گفت بالاتر از آن فتوای مقام معظم رهبری است که اطلاعات کاربران را در پیام رسان داخلی مصداق حریم حصوصی دانستند و حتما باید مورد احترام واقع شود.

وی تأکید کرد: کاربران هیچ نگرانی از این منظر نداشته باشند.

زارع پور درباره اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر تعداد کم فالوورهای شبکه اجتماعی داخلی خاطرنشان کرد: ایشان جمله خود را اصلاح و دوباره صحبت کردند که اصلاحیه آن بازتاب نداشته است.

وی ادامه داد:  ایشان گفت که از من پرسیدند نظرتان در مورد شبکه های اجتماعی داخلی چیست که من پاسخ دادم پلت فرم های خارجی آنهایی است که هر اکانتی بیش از 500 هزار فالور داشته باشد.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: هفته قبل اعلام کردم که طبق مصوبه مجلس و آیین نامه دولت، پیام رسان های داخلی اصلا مشمول مالیات نمی شوند.  بماند اینکه فالوورهای  پیام رسان های داخلی میلیونی است.

وی بیان کرد: براساس آمار گوگل کاربر فعال ماهانه روبیکا بیش از 40 میلیون یعنی 42 میلیون نفر شده است. همه پیام رسان های داخلی 42 میلیون کاربر فعال ماهانه یکتا و 20 میلیون کاربر فعال روزانه دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه