English

وزیر خارجه سوریه:

جنایت جنگی آمریکا در سوریه پایان می یابد/ ملت ما نمی گذارند آمریکا در خاک سوریه بماند

وزیر امور خارجه سوریه با نامشروع خواندن آمریکا در شمال شرق سوریه گفت: جنایت جنگی آمریکا در سوریه پایان می یابد.

جنایت جنگی آمریکا در سوریه پایان می یابد/ ملت ما نمی گذارند آمریکا در خاک سوریه بماند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، فیصل المقداد عصر دوشنبه در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود تاکید کرد: وجود نیروهای آمریکا در شمال شرق سوریه نامشروع است و به کنگره آمریکا هم اعلام کردیم که جنایت جنگی آمریکا در سوریه پایان می یابد.
وی افزود:  ملت سوریه این جنگ را پایان می دهند و نمی پذیرند آمریکا در خاک سوریه بماند. و به زودی پناهندگان سوری به کشور بر می گردند هرچند دشمنان در تلاش هستند سلطه و هیمنه خود را بر سوریه بیشتر کرده و بگویند سوریه آماده بازگشت پناهندگان نیست.
وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه سوریه و هم پیمانانش در بیرون کردن داعش از خاک سوریه عاجز نیستند، اظهار کرد: نیروهای آمریکا در مرز سوریه و اردن حضور دارند تا مانع جابجایی ها و انتقال کالا و تبادلات اقتصادی و تجاری میان این کشورها باشند‌.
وزیر خارجه سوریه با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدارش با وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار داشت: ملت سوریه از سفر آقای رئیسی به سوریه، خرسند هستند.
وی با بیان اینکه دو کشور تلاش می کنند تا روابط ایران و سوریه دستاوردهایی داشته باشد، گفت: گام‌های عملی در این زمینه آغاز شده و با دستورات رهبران دو کشور تلاش داریم این روابط را  گسترش دهیم.
وزیر امور خارجه سوریه سفر هیات سوری به تهران را در راستای عمق بخشیدن به روابط دو کشور ارزیابی کرد و گفت: باید این موضوع را هم گفت که سفر آقای رئیسی به دمشق صرفاً برای مسائل اقتصادی نبود، بلکه در خصوص همکاری‌های سیاسی و بین المللی نیز بحث و تبادل نظر شد.
مقداد گفت: به کشورهای مخل روابط دو طرف می گوییم که دیگر ملت‌ها به ستوه آمدند و ما در کنار ملت فلسطین می ایستیم. اتفاقاتی که در رژیم صهیونیستی رخ می دهد به خاطر عمق بحران هایی است که در آنجا وجود دارد.
وزیر خارجه سوریه ملت فلسطین را ملت اصیل در این منطقه خواند و گفت: ما رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایت هایی که مرتکب می شود، محکوم می‌کنیم، آنها حدود ۳۰۰ فلسطینی را از ابتدای سال به شهادت رسانده‌اند.
کشورهای حامی اسرائیل شریک جنایت او در فلسطین هستندوزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی جنایت مختلفی را در فلسطین انجام می دهد و کشورهای حمایت کننده از آن نیز شریک در جنایت آن رژیم هستند، گفت: این اقدامات رژیم صهیونیستی تنها علیه ملت فلسطین نیست بلکه علیه مردم منطقه جولان اشغالی هم بوده است؛ ما مبارزات مردم در این منطقه را تمجید می‌کنیم و ملت جولان به زودی به وطن خودشان یعنی سوریه باز خواهند گشت.
مقداد ادامه داد: از همه تلاش ها برای وحدت بخشی بین کشورهای عرب‌ و مسلمان  و همچنین از دیپلماسی فعال ایران در این مسیر حمایت می‌کنیم.
وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه کشورش همواره بر حقوق ملت‌ها تاکید دارد، اظهار داشت: از تمام کشورهای غربی می خواهم که به حمایت از تروریسم پایان دهند.
مقداد با قدردانی از اعلام حمایت ایران از سوریه افزود: در زمینه روابط ایران و کشورهای عربی ما از این روابط استقبال می‌کنیم و ما خواهان روابط متوازنی بین همه طرف ها هستیم.
وی افزود:  در روزهای آینده در سازمان ملل نشست هایی برگزار خواهد شد و همه ما در این نشست ها بر آزادی و استقلال کشورهای جهان تاکید و نقشه کشورهای سلطه گر را برملا خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه