English

سردار وحیدی:

آمریکا اگر زودتر از سوریه خارج شود برای خود و آبرویش بهتر است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: بعد از موفقیت‌های سوریه، ایران و روسیه قدرت آمریکا دست چندم محسوب می‌شود و به همین دلیل آمریکا اگر هر چه زودتر از سوریه خارج شود برای خود و آبرویش بهتر است.

آمریکا اگر زودتر از سوریه خارج شود برای خود و آبرویش بهتر است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار احمد وحیدی وزیر اسبق دفاع و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز در همایش بین المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا ، اظهار کرد: هندسه قدرت در دنیا بسیار معیوب است، این مسئله را در کشور‌های اروپایی هم شاهد هستیم و کشور‌های اروپایی هم از اجرای دستورات خسته‌اند.

وی افزود: نظم دنیا در حال دگرگونی است و بیشترین تغییرات در منطقه غرب آسیاست.

وزیر اسبق دفاع درباره تغییرات در غرب آسیا، تصریح کرد: تغییرات در غرب آسیا مجموعه‌ای از بحران‌های پیچیده و معما‌های حل نشده است و منطقه‌ای زخم خورده از بحران‌های خونین ناشی از تجاوزگری، اشغال و تروریسم است.

منطقه ما تا حدودی در حال عبور از بحران است

سردار وحیدی با بیان اینکه منطقه ما تا حدودی در حال عبور از بحران است، گفت: در سوریه بحران در حال گذر به دوران سیاسی است، در عراق دوران پسا داعش برقرار است؛ در یمن به صلح موقت دست یافتیم هرچند که آمریکا و ارتجاع منطقه از آن سرباز می‌زنند همچنین نشانه‌های بهتری از صلح را در افغانستان مشاهده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: در کنار همه این موارد دغدغه‌های دیگری وجود دارد، رژیم صهیونیستی حیات خود را در ناامنی منطقه می‌بیند، جریان تروریستی تلاش می‌کند در افغانستان و آسیای میانه حضور داشته باشد؛ مداخله گری در منطقه پایان نیافته و برخی کشور‌ها مانند عربستان و امارات به دنبال ناامنی هستند، آمریکایی‌ها با اینکه اعلام کردند که از عراق و افغانستان می‌روند، ولی هنوز چیزی معلوم نیست.

امروز قدرت آمریکا در سوریه دست چندم محسوب می‌شود

وی با بیان اینکه امروز قدرت آمریکا در سوریه دست چندم محسوب می‌شود، تاکید کرد: بعد از موفقیت‌های سوریه، ایران و روسیه قدرت آمریکا دست چندم محسوب می‌شود و به همین دلیل آمریکا اگر هر چه زودتر از سوریه خارج شود برای خود و آبرویش بهتر است.

سردار وحیدی ادامه داد: تلاش برای عادی سازی روابط کشور‌های منطقه با رژیم صهیونیستی وجود دارد، در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که گرایش به محور مقاومت بوده و قدرت روزافزون آن قابل مشاهده است، قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید نگران بحران‌زایی آمریکا، متحدان منطقه و جریان‌های تروریستی باشیم، به همین دلیل پرداختن به موضوع امنیت غرب آسیا بسیار با اهمیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه