English

نماز جمعه و ظهر عاشورا بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود

به گفته مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز کشور،تمهید مقدمات برگزاری نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه به صورت همزمان در کشور اندیشیده شده است.

نماز جمعه و ظهر عاشورا بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز کشور، از تمهید مقدمات برگزاری نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه به صورت همزمان در کشور خبر داد.

حامد صالحی در این خصوص گفت: با عنایت به تقارن عاشورا با روز جمعه، مصلی‌های سراسر کشور، با تدبیر ائمه‌ جمعه و همت اعضای ستادهای برگزاری نماز جمعه، آماده میزبانی از هیئت‌ها، دسته‌های عزاداری و موکب‌ها، قبل و بعد از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته خواهند بود.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا را در میادین و خیابانهای مرکزی شهرها اقامه می کردند، افزود: با توجه به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا که بر اساس سنتی حسنه و با تأسی به سیره حضرتش انجام می شود، طبق هماهنگی صورت گرفته، امسال نیز عزیزانی که به هر دلیلی امکان حضور در فریضه عبادی ـ سیاسی نمازجمعه را نداشته باشند، خیابان‌ها، میادین و مراکز تجمع در جای جای میهن اسلامی را با اقامه نماز ظهر عاشورا مزین خواهند کرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مذاکره با قائم مقام در خصوص اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: استاد قرائتی تاکید دارند چون هوا گرم است و مردم ممکن است در اثر اقامه نماز به صورت نماز جمعه دچار زحمت شوند، بهتر است که اگر هیات ها با امامان جمعه شهرستانها توافق کردند، نماز ظهر عاشورا را متصل بکنند به نماز جمعه، یعنی نماز جمعه که اقامه می شود همان نماز عاشورا باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت اقامه نماز در ظهر عاشورا، اکثر استان ها در خصوص برگزاری نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا به طور همزمان در مصلی ها و خیابانها اعلام آمادگی و جلسات هماهنگی متعددی رو برگزار کرده اند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز در پایان خاطرنشان کرد: روابط عمومی ستاد اقامه نماز آماده دریافت تصاویر زیبای نماز جمعه عاشورایی از طریق برگزاری مسابقه "محرم و نماز در قاب تصویر" می باشد که علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه میتوانند تا تاریخ ۸ مرداد ماه آثار خود را به دبیرخانه مسابقه در سامانه noor.namaz.ir ارسال نمایند.

اعلام نتایج این مسابقه همزمان با دهه ترویج معارف نماز ۳۰ مرداد از طریق سایت www.namaz.ir اعلام و به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه