English

وزیر کار اعلام کرد:

بند ۱۵ و ۱۶ برنامه هفتم توسعه حذف می‌شود

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهشی شدن نرخ بیکاری در دولت سیزدهم از حذف مواد ۱۵ و ۱۶ در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

بند ۱۵ و ۱۶ برنامه هفتم توسعه حذف می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید صولت مرتضوی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری با وزارت آموزش و پرورش با عنوان طرح تابستانه مهارت اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش به منظور غنی‌سازی اوقات دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل با ارائه آموزش‌های کسب و کار و هدایت شغلی متناسب نیاز بازار کار آینده در قالب مدرسه تابستانه مهارت است.

وی یکی از معضلات کارفرمایان را کمبود نیروی کار ماهر و خلاق دانست و با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در این زمینه از کاهشی شدن نرخ بیکاری به عنوان یکی از اهداف دولت سیزدهم یاد کرد.

به گفته وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی نبود مهارت آموزی تخصصی و نیازسنجی های آموزشی، حلقه مفقوده‌ است و مشکل بیکاری از طریق مهارت آموزی برطرف می‌شود.

مرتضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته کارگر و تاکید بر حل اشتغال فارغ التحصیلان خاطرنشان کرد: بیکاری در جوانان ماهر و کسانی که دارای مهارت هستند کمتر است از این رو آموزش های صرف نظری باید به سمت تلفیق هدایت تحصیلی نظری و عملی سوق یابد زیرا با توانمندسازی نیروهای کار خلاق و ماهر می‌توان زمینه اعزام آنها به دیگر کشورها را فراهم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص خروج لایحه اصلاح قانون کار از دستور کار دولت گفت: موضوع اصلاح قانون کار در دولت در دست بررسی است و اصلاحاتی را در راستای سیاستهای قانون کار مدنظر داریم که امیدواریم به نفع همه جامعه به خصوص کارگران باشد.

وزیر کار درعین حال درباره درج مواد ۱۵ و ۱۶ در برنامه توسعه هفتم که به بحث اشتغال و دستمزد نیروی کار اشاره داشت خبر داد و گفت: این مواد در ویرایش نهایی حذف شده و در دستور کار نیست البته باید صبر کرد تا برنامه هفتم ارائه و آنچه که مورد نقد است، مطرح شود.

مرتضوی درباره بحث استادشاگردی در برنامه هفتم گفت: معقدم استادشاگردی حلقه مفقوده تربیت نیروی ماهر است. اگر فرزندی بخواهد در کنار پدرش یا کارفرمایی در یک کارگاه‌ آموزش ببیند در زمان دریافت آموزش حرفه نباید کارفرما را ملزم کرد که طبق قانون کار دستمزد پرداخت کند یا اگر در جایی برخی از نهادهای حمایتی نیاز به نیرو دارند و درصدد ایجاد شغل هستند در صورتی که خود نیروی کار رضایت داشته باشد می تواند حقوق و دستمزد کمتر از قانون کار دریافت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه