English

معاون اول رئیس جمهور با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد

نخست وزیر پاکستان در حاشیه مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه با معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و بر اهمیت پیشبرد سازوکار تهاتر در تجارت دوجانبه تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری موج، شهباز شریف روز گذشته در آنکارا با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ایران دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه متقابل رایزنی کرد.

شهباز شریف با یادآوری دیدار اخیر خود با حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور ایران در نقطه مشترک مرزی، افتتاح بازارچه مرزی را گامی رو به جلو برای تحکیم تجارت دوجانبه عنوان کرد.

نخست وزیر پاکستان پیشبرد سازوکار تهاتر با ایران را خوشایند و به سود مردم دو کشور همسایه دانست و گفت که اسلام‌آباد متعهد به ارتقای همکاری‌های فی مابین با تهران است.

براساس این گزارش، مراسم تحلیف و آغاز به کار دولت رجب طیب اردوغان روز شنبه ساعت ۱۷ به وقت محلی آغاز شد و پس از پخش سرود ملی، سخنرانی اردوغان و تلاوت قرآن و دعا در ساعت ۱۸ پایان یافت.

در این مراسم هیات هایی عالی رتبه به نمایندگی از کشورهای مختلف حضور داشتند.

نخستین بازارچه مرزی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت امسال توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به بهره‌برداری رسید.

یک روز پس از دیدار سران جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، کابینه دولت پاکستان به ریاست نخست وزیر تشکیل جلسه داد و اعلام شد که وزیر خارجه این کشور در راس یک هیات بلندپایه برای تسریع اجرای توافقات دوجانبه، به تهران سفر می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه