English

رئیس جمهور:

روابط مشترک بین ایران و پاکستان در مسیر پیشرفت قرار دارد

رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان گفت: ایران و پاکستان روابط بسیار عمیقی دارند ریشه این ارتباط به باورها و اعتقادات دو کشور بر می‌گردد و روابط دینی، ‌اخلاقی و تمدنی بین ما وجود دارد.

روابط مشترک بین ایران و پاکستان در مسیر پیشرفت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان که با حضور نخست وزیر پاکستان در مرز پیشین برگزار شد اظهار داشت: بسیار خرسندم از اینکه امروز یکی از جلوه های همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و بردار ‌پاکستان رقم می خورد.

وی بیان کرد: امروز روابطی که بین ایران و پاکستان وجود دارد مثال زدنی است.

رئیس جمهور گفت: ملت پاکستان ملتی فهیم و مردمانی متدین و علاقمند به انقلاب شکوهمند اسلامی هستند ارتباط ما با پاکستان در حوزه‌های ‌مختلف از ابتدا تا کنون وجود داشته و روز به روز در حال ارتقا است.

وی بیان کرد: در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارتباط بسیار خوبی بین ایران و پاکستان وجود دارد.

رئیسی ادامه داد: ‌امروز اراده بین ایران و پاکستان آن است که این روابط از میزانی که وجود دارد سطح آن بالاتر رود.

وی تصریح کرد: برای افتتاح طرحی مشترک بین ایران و پاکستان یعنی خط تبادل انرژی، برق پست و خط انرژی باید سال‌های پیش این افتتاح انجام می‌شد ‌اما به دلایلی به تاخیر افتاد این ظرفیت وجود دارد بیش ازین میزان فعلی که ۱۰۰ مگاوات است این تبادل در سطح بالاتری واقع شود.

رئیس جمهور گفت: به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام بزرگوار و رهبری امام خامنه ای با وجود تهدیدهای دشمن به دست نیروهای جوان و فرهیختگان کشور در حوزه‌های مختلف انرژی با برخورداری از علم و فناوری و دانش گام های بلندی برداشته شده به ‌نحوی که علیرغم خواست دشمنان امروز توانایی و امکانی که در کشور داریم تمام این تحریم ها را ‌توانسته خنثی کند.

وی بیان کرد: تلاش‌هایی که در کشور انجام شده شاید برای برخی که از پیشرفت های کشور بی اطلاع هستند یکی از بخش‌هایی که در آن ‌بسیار کار شده در حوزه انرژی است.

رئیسی ادامه داد: در حوزه برق، نقت  وگاز که کشور ما تولید کننده و صادرکننده است گام‌های خوبی برداشته شده در ‌جهت دانش بنیان کردن آنها کارهای خوبی شده

این آمادگی وجود دارد با کشور دوست و همسایه پاکستان گام‌های بیشتر و برتری را داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه