English

پیام رئیس جمهور به دوازدهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران:

همه ظرفیت‌ های فرهنگی ‌اجتماعی کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و تکثیر عنصر فداکاری به کار افتد

رئیس جمهور کشورمان در پیامی به دوازدهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و تکثیر عنصر فداکاری تأکید کرد.

همه ظرفیت‌ های فرهنگی ‌اجتماعی کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و تکثیر عنصر فداکاری به کار افتد

به گزارش خبرگزاری موج، متن پیام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران توسط دکتر حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی قرائت شد.

متن پیام رییس جمهور به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در میان آموزه‌های انسان ساز و جامعه پرداز در فرهنگ اسلامی و ایرانی، دعوت به ایثار و تشویق به فداکاری دارای اهمیت ویژه‌ای است. آیات قرآن در این زمینه بسیار است و آیت شریف «لَنْ تَنَالُوا الْبِرِّ حتی تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» یکی از صدها آموزه‌ای است که دستیابی به قله‌های کمال و رشدیافتگی برای یک انسان تراز را جز با نثار نفس نفیس و از خودگذشتگی و ترجیح دیگران به خود میسر نمی‌داند.

ایران اسلامی در سایه سار پیوند استوار با قرآن و عترت همواره مهد تربیت و بالندگی چنین انسان‌های بزرگی بوده است. صفحات تاریخ این سرزمین آکنده از سطوری زرین و جلوه‌هایی درخشان از این خُلق و خوی کریمانه است. امروزه در دنیایی که خودخواهی و هواپرستی، جایگزین فضائل حقیقی شده و گوهر عواطف انسانی دستخوش آفات و آسیب‌ها گشته، همچنان مردمان فداکار و بلند همتی وجود دارند که با پیشگام شدن در خطرات، به دستگیری افتادگان و نجات آسیب دیدگان شتافته و فروغ امید را در دل‌های افسرده و ناامید آنان زنده نگه می‌دارند. در دوران ما، مردم سرافراز ایران و به ویژه جوانان عزیز ثابت کردند که پیشگام تحقق این فضیلتِ فراموش شده‌اند.

ضروری است همه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و تکثیر عنصر فداکاری به کار افتد تا این شاخصه مهم انسانی در کنار دیگر اضلاع رشد و بالندگی کشور، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به جایگاه شایسته خود دست یابد.

فرصت را مغتنم شمرده، از همه دست اندرکاران رویداد مهم و افتخار آمیز «دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» به ویژه از برادران و خواهران عزیز جهاد دانشگاهی، وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های همکارشان که عنصر تابناک ایثار و فداکاری را این چنین ارج می‌نهند تقدیر و تشکر کرده و برای همگان توفیق الهی را مسألت می‌نمایم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه