English

جانشین فرمانده فراجا خطاب به کشور‌های همسایه:

مرزهای ایران بر پایه دوستی اداره می‌شود/ اجازه سواستفاده دشمنان را ندهید

جانشین فرمانده فراجا آخرین وضعیت مرزهای مشترک کشورمان با افغانستان را تشریح و تاکید کرد که وضعیت آرام و تحت کنترل است.

مرزهای ایران بر پایه دوستی اداره می‌شود/ اجازه سواستفاده دشمنان را ندهید

به گزارش خبرگزاری موج، روزگذشته و درپی تیراندازی عوامل طالبان به سمت خاک کشورمان در مناطق مرزی، سردار رضایی، جانشین فرمانده فراجا و امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش به این استان سفر کردند.

 

بیشتر بخوانید:

چرا در مرز ایران و افغانستان درگیری صورت گرفت؟+ فیلم

 

در جریان این سفر این دو فرمانده با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند که درآن همکاری بین مرزبانی فراجا و نیروی زمینی ارتش در عملیات روز گذشته عالی ارزیابی شده و بر ایجاد بستر پایش‌های هوایی و پهپادی برای کنترل مرزها تاکید شد.

رضایی در این دیدار که در شهرستان زابل انجام شد، با واکاوی درگیری روز گذشته مرزبانان فراجا با طالبان در نقطه صفر مرزی و همکاری مطلوب مرزبانی و ارتش، گفت: همکاری بسیار عالی بین مرزبانی فراجا و نیروی زمینی ارتش روز گذشته انجام شد. در عملیات دیروز طبق شواهد و قرائن، شروع کننده تیراندازی نیروهای طالبان بودند و خط قرمز مرزبانان غیور ما خاک مقدس و مرز کشور عزیزمان ایران اسلامی است که به هیچ احدی اجازه تعرض نخواهند داد.

جانشین فرمانده فراجا گفت:‌ برنامه‌های ما به عنوان یک ارگان نظامی و امنیتی این است که از مرزها دفاع و حراست کنیم تا مردم ما بتوانند در امنیت کامل در حاشیه مرزها و مرکز زندگی کنند.

رضایی در ادامه بر ایجاد بستر پایش‌های هوایی و استفاده از پهپاد در مرزها توسط مسئولان مربوطه تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت پهپادی در تأمین امنیت مرزها بسیار حائز اهمیت بوده و استفاده از این ظرفیت در کنترل مرزها بازدارنده خواهد بود.

 

مرزهای مشترک ایران و افغانستان تحت کنترل و آرام است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین از نوار مرزی زابل نیز بازدید کرد و در جریان آن با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌در حال حاضر وضعیت مرز مشترک ایران و افغانستان بسیار آرام است، شب گذشته هیچ‌گونه تهاجمی اتفاق نیفتاده و موضوع عصر دیروز فیصله پیدا کرده است. در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباه رخ می‌دهد و روز گذشته نیز این اقدام نسنجیده بود.

وی با بیان اینکه از طرف نیروهای مرزبانی اقدام متقابل نسبت به تیراندازی انجام شد، تصریح کرد: نیروهای مرزبانی این موضوع را مدیریت کردند و متاسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی خطاب به همسایگان تاکیدکرد: به کشورهای همسایه می گوییم که مرزهای ما مرزهای دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش بیاید که دشمنان از آن سوء استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه