English

وزیر امور خارجه ایران:

سیاست خارجی ایران بر مبنای توجه به همسایگان برنامه ریزی شده است

وزیر امور خارجه ایران گفت: در سیاست خارجی متوازن توجه به همسایگان، کشورهای آسیایی، در نظر گرفتن دیپلماسی اقتصادی و توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور مد نظر ماست.

سیاست خارجی ایران بر مبنای توجه به همسایگان برنامه ریزی شده است

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با گسترش تعامل با تشکل های اسلامی و هم جهت گفت: با توجه به این تاکیدات، ما در حوزه سیاست خارجی ، تمرکز و برنامه ریزی دقیق‌تر جهت کار با کشورهای اسلامی و هم جهت را به موازات توسعه تعاملات با همسایگان به صورت ویژه‌ تر دنبال می‌کنیم.

حسین امیرعبداللهیان در پی دیدار  اخیر مقامات وزارت خارجه و همچنین سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری با بیان این که منظور  ما از تعامل، تعامل با همه بخش‌های جهان است، تصریح کرد:  در سیاست خارجی متوازن توجه به همسایگان، کشورهای آسیایی ، در نظر گرفتن دیپلماسی اقتصادی و توجه ویژه به ایرانیان خارج از کشور مد نظر ماست.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی ارتباط با همسایگان از  اولویت‌های جدی ما است، گفت: مقام معظم رهبری نیز توسعه همکاری‌ها با همسایگان را مورد توجه و تاکید قرار دادند و ما در این بخشکارهای زیادی را از گذشته شروع کرده‌ایم و در چارچوب تاکیدات مقام معظم رهبری این رویکرد را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان در گفت‌و گو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به اهمیت توسعه تعاملات با کشورهای اسلامی و هم جهت و تاکیدات مقام معظم رهبری در این ارتباط تصریح کرد: با توجه به تاکید ویژه ایشان این موضوع  از سوی وزارت خارجه و سفرای ما در این کشورها به صورت جدی و با حساسیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان این که ما معتقدیم  در کنار تعامل با تمام بخش های جهان، ارتباطات و تعاملات  با کشورهای اسلامی ، هم جهت و همسایگان باید گسترش پیدا کند، افزود: در همین چارچوب تمرکز و برنامه ریزی دقیق تر برای کار با کشورهای اسلامی و هم جهت را  به موازات توسعه کار با همسایگان به صورت ویژه‌تر دنبال می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه