English

وزیر امور امور خارجه ایران:

ایران و عمان بر اجرای توافق ترانزیتی عشق‌آباد تاکید دارند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: عمان همواره علاقه‌مند است که گفت‌وگوها در مورد رفع تحریم‌ها علیه ایران به سرانجام مطلوبی برسد.

ایران و عمان بر اجرای توافق ترانزیتی عشق‌آباد تاکید دارند

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: عمان همواره علاقه‌مند است که گفت‌وگوها در مورد رفع تحریم‌ها علیه ایران به سرانجام مطلوبی برسد. ایده‌هایی در این زمینه مطرح بوده که ما ایده‌های مطرح شده را دریافت کردیم و در همین چارچوب از نقش سازنده و نیات صادقانه سلطان عمان نیز تشکر می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار و ملاقات با مقامات عمان در مسقط در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج سفر دو روزه خود به این کشور عربی، اظهار کرد: مقامات دو کشور ایران و عمان بر این موضوع تاکید دارند که روند اجرای توافقات بین تهران و مسقط بعد از سفر سال گذشته آقای رئیس جمهور به این کشور شتاب زیادی گرفته و بخش‌های دولتی و خصوصی در دو کشور فعالانه عمل کرده‌اند و سفرا و دیپلمات‌های دو کشور در تهران و مسقط اقدامات موثری انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مناسبات دو جانبه رخ داده و امور به خوبی پیش رفته است ادامه داد: با توجه به موقعیت ژئوپلتیک ایران دو کشور بر این موضوع تاکید داریم که همکاری‌ها در حوزه ترانزیت را گسترش دهیم و در همین چارچوب بر اجرای توافق ترانزیتی عشق آباد که از عمان شروع می‌شود و از مسیر ایران و آسیای مرکزی ادامه پیدا می‌کند هر چه زودتر اجرایی شود.

وی با اشاره به همکاری‌های دو کشور ایران و عمان در حوزه انرژی و با تاکید بر اینکه این همکاری‌ها رو به رشد است ادامه داد: در حوزه تجارت، اقتصاد و سرمایه گذاری نیز اتفاقات خوبی در روابط دو کشور صورت گرفته است و امیدواریم در سفر سلطان عمان به تهران که در آینده انجام می‌شود بتوانیم پروژه‌ها را تکمیل کرده باشیم. البته همکاران ما در حال تهیه اسنادی نیز هستند که در جریان این سفر بین مقامات دو کشور امضاء شود.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه در جریان دیدار با مقامات عمان در ارتباط با مسائل منطقه نیز رایزنی و گفت‌وگو کرده است، گفت: بررسی آخرین وضعیت یمن و تاکید بر ضرورت تسریع در برقراری آتش بس پایدار در این کشور و انجام گفت‌وگوهای یمنی یمنی یکی از محورهای این گفت‌وگوها بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص وضعیت اوکراین و برخی دیگر از مسائل بین‌المللی دیگر نیز گفت‌وگوهای خوبی با مقامات عمان از جمله وزیر خارجه این کشور داشته اند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: عمان همواره علاقمند است که گفت‌وگوها در مورد رفع تحریم‌ها علیه ایران به سرانجام مطلوبی برسد. ایده‌هایی در این زمینه مطرح بوده است، ایده‌های مطرح شده را دریافت کردیم و در همین چارچوب از نقش سازنده و نیات صادقانه سلطان عمان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه