English

وزیر خارجه ایران :

عمان به موضوع هسته ای ایران ورود می‌کند

وزیر امور خارجه ایران گفت: عمان ابتکارات جدی در خصوص موضوع هسته ای ایران دارد که به بازگشت مذاکرات در این زمینه کمک می کند.

عمان به موضوع هسته ای ایران ورود می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عمان، از هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان و دولت این کشور به خاطر نقش مثبت در زمینه رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و افزود: نقش مسقط در این زمینه سازنده و مثمر ثمر بوده است.

وی درباره دیدارش با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان اظهار داشت: با همتای عمانی خود علاوه بر موضوعاتی که همکاری‌های دو کشور را توسعه می‌دهد، درباره پرونده‌های منطقه‌ای و بین المللی به ویژه فلسطین، آشتی یمنی - یمنی و وضعیت سودان نیز گفت وگو کردم.

وزیر خارجه ایران در این گفت و گوی کوتاه با بیان اینکه بیستمین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو کشور به زودی برگزار خواهد شد، افزود: پس از سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران به مسقط در خرداد ماه گذشته، همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری افزایش یافته است.

امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوهای دوجانبه، به دعوت همتای عمانی خود عصر دیروز (سه شنبه) وارد فرودگاه بین‌المللی مسقط شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

وی در جریان این سفر با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه پیش از این و دی‌ماه سال گذشته از عمان دیدار کرده و در این سفر حامل پیام حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به پادشاه عمان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه