English

رئیس مجلس شورای اسلامی:

عادی سازی روابط و مصرف کالاهای رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی جرم انگاری شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش بی بدیل مجالس کشورهای اسلامی بر جهت دهی سیاست دولت ها در قبال حمایت از فلسطین گفت: مجالس کشورهای اسلامی باید عادی سازی روابط و استفاده از کالاهای رژیم صهیونیستی را جرم انگاری کنند.

عادی سازی روابط و مصرف کالاهای رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی جرم انگاری شود

به گزارش خبرگزاری موج، نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی PUIC با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد. رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست که با حضور تعدادی از روسای مجالس کشورهای اسلامی برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.  

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش بی بدیل مجالس کشورهای اسلامی بر جهت دهی سیاست دولت ها در قبال حمایت از فلسطین و ضمن تاکید بر تداوم مقاومت به عنوان تنها راه علاج زیاده خواهی صهیونیست ها، گفت: مجالس کشورهای اسلامی باید عادی سازی روابط و استفاده از کالاهای رژیم صهیونیستی را جرم انگاری کنند.

قالیباف با اشاره به تحولات هفته های اخیر در سرزمین های اشغالی به ویژه اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در حمله به مسجدالاقصی خواستار اتحاد جهان اسلام برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان فلسطین، بر نقش مجالس کشورهای اسلامی در جهت دهی به سیاست های دولتمردان جهان اسلام در قبال فلسطین تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست در شرایطی بسیار حساس برگزار می شود و در حالی که جهان اسلام خود را برای برگزاری روز جهانی قدس در جمعه آینده آماده می کند، روزهای گذشته شاهد تحولات مهمی در سرزمین های اشغالی بوده ایم و حملات وحشیانه هفته گذشته رژیم اشغالگر قدس به معتکفین در مسجد الاقصی قلب تمامی مسلمانان جهان را به درد آورد.

وی با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی نشانگر خوی فاشیستی و آپارتاید این رژیم است، گفت: اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از جمله جنایات این رژیم در مناطق مختلف به ویژه در شهر جنین و نابلوس و همچنین تلاش برای سرکوب فلسطینی ها در قدس اشغالی و تغییر جمعیتی این شهرها نمونه ای از سیاست های فاشیستی و آپارتایدی این رژیم به شمار می رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این رویکرد فاشیستی در بیان وزیر دولت نژادپرست رژیم صهیونیستی که ملت فلسطین را انکار و خواستار محو روستای فلسطین نشین حواره شده نمود یافته است.

قالیباف در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی و نارضایتی های شهرک نشینان از مسئولان این رژیم، گفت: در حالی که رژیم صهیونیستی درگیر اختلافات خود است تلاش دارد با هدف سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و اختلافات داخلی خود با ادامه جنایت علیه فلسطینیان کشتار، نسل کشی، یورش و به آتش کشیدن اماکن مقدس ضعف های خود را بپوشاند.

وی خطاب به شرکت کنندگان در نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین هفته اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی PUIC، با اشاره به پیشینه تاریخی ننگین حمایت غرب از رژیم صهیونیستی، گفت: بیش از 7 دهه است که تمام کشورهای غربی به رهبری آمریکا چشمان خود را بر اشغال و ظلم فراگیر و جنایات ساختار یافته و مستمر صهیونیست ها بر ملت فلسطین بسته اند؛ آیا این مسئله مصداق بارز استاندارد دوگانه نیست؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصادیق استاندارد دوگانه غرب در قبال موضوعات حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، آوارگان، اشغالگری، حمایت از مظلوم، هتک حرمت به اماکن مقدس از جمله مسجد الاقصی و امثالهم برای همگان واضح و آشکار شده است.

وی تصریح کرد: در کنار استاندارد دوگانه غربی ها و حمایت از جنایات صهیونیست ها یکی از اهداف سران جنایتکار رژیم صهیونیستی این است که نسل جوان فلسطین را از بازپس گیری سرزمین های اشغالی خود و بازگشت به موطن آبا و اجدادی ناامید کرده و فرهنگ مقاومت را میان نسل جوان فلسطینی ریشه کن کند.

قالیباف با انتقاد از رویکرد عادی سازی روابط برخی از کشورها با رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیست ها این هدف را با عادی سازی روابط سیاسی با برخی کشورهای عربی و اسلامی که باید نوعی محور اصلی حمایت از برادران عرب و مسلمان خود یعنی مردم فلسطین باشند پیگیری می کنند.

وی با تاکید بر تداوم مقاومت تا پیروزی قدس شریف و آزادسازی سرزمین های اشغالی، گفت: مجلس شورای اسلامی مقاومت را تنها راه علاج مقابله با توسعه طلبی و تمامیت خواهی صهیونیست ها می داند اما در عین حال پیشنهاد رسمی ایران برگزاری همه پرسی ملی است که یک طرح سیاسی و دموکراتیک و مطابق با اصول متقن حقوق بین المللی محسوب می شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی براساس آموزه های اسلامی و سیاست اصولی خود که برخاسته از نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، حمایت از آرمان فلسطین و همچنین حمایت از برادران و خواهران فلسطینی را در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی وظیفه خود می داند و براین اساس قوانین حمایتی متعددی را از جمله قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی به تصویب رسانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر نقش بی بدیل مجالس کشورهای اسلامی در جهت دهی به سیاست های دولت های جهان اسلام در قبال فلسطین پیشنهاد کرد: مجالس و پارلمان های اسلامی طرح هایی را در راستای جرم انگاری عادی سازی روابط و تحریم کالاهای تولید رژیم صهیونیستی به تصویب برساند و اینگونه طرح ها در کمیته امور فلسطین اتحادیه به اشتراک گذاشته شود.

وی گفت: روز قدس همه ساله فرصتی است تا جهان اسلام با استفاده از معنویت ماه مبارک رمضان وجدان های جهانیان را برای همصدایی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین دعوت کند و سکوت در مقابل جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی زیرپا گذاشتن تمامی معیارهای اخلاقی، وجدانی، دینی و مذهبی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه