English

ایران در اعتراض به شرایط حقوق بشر در فلسطین به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت

ایران در نامه‌ای به دبیر کل و رییس شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها به صراحت اعلام کرده است که از اتخاذ تدابیر لازم مطابق با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل و دفاع از امنیت خود و منافع ملی و نیز حفاظت از مردم ایران تردید نخواهد کرد.

ایران در اعتراض به شرایط حقوق بشر در فلسطین به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت

به گزارش خبرگزاری موج، سعید ایروانی سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل حملات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق سوریه که به شهادت دو مستشار نظامی جمهوری اسلامی ایران به نام‌های سرگرد میلاد حیدری و سروان مقداد مهقانی جعفرآباد و تعدادی غیرنظامیان و خسارت به زیرساخت های سوریه منجر شد را جنایت فجیع و نمونه بارز دیگری از تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل و نقض آشکار قوانین بین المللی در خاک سوریه دانست.

ایروانی در این نامه تاکید کرد: رژیم اسرائیل به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه سوریه بدون هرگونه عواقب و مجازاتی از سوی جامعه بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد، بی وقفه ادامه می دهد. رژیم اسرائیل طی ماه‌های اخیر،  قوانین بشردوستانه را آشکارا نقض کرده و به‌طور سیستماتیک و عمدی زیرساخت‌های حیاتی سوریه، از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب را هدف قرار داده است، که مسیر حیاتی برای کمک‌های بشردوستانه و تلاش‌های امدادی پس از زلزله اخیر سوریه است. زیرساخت های حیاتی سوریه به دلیل تجاوزات اسرائیل آسیب زیادی دیده است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به پیامدهای جدی چنین اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه ای برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و همچنین چالش های جدی حاکمیت قانون، جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل باید اقدامات قاطعی را برای پایان دادن به این نقض ها انجام دهد و رژیم اسراییل را در قبال تمام اقدامات خلاف بین المللی خود پاسخگو نماید. علاوه بر این، شورای امنیت باید رویکرد دوگانه را کنار گذاشته و با محکوم کردن صریح نقض مداوم اصول اساسی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل از سوی رژیم اسرائیل، به وظایف قانونی خود عمل کند. باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شده و رعایت شود و اقداماتی که آن را تضعیف می کند نباید تحمل کرد.

در ادامه این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران بارها به صراحت اعلام کرده است که از اتخاذ تدابیر لازم مطابق با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل و دفاع از امنیت خود و منافع ملی و نیز حفاظت از مردم ایران تردید نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه